Общият размер на средствата за реклама в САЩ се очаква през тази година да се повишат с 1.7%, до 152.3 млрд. долара, сочат публикувани прогнози на изследователската агенция TNS Media Intelligence.

Това е леко занижение на по-ранната прогноза на агенцията за ръст на рекламните разходи на компаниите с 2.6% за тази година, направена през месец януари.

Прогнозите са през първата половина на годината средствата, заделяни за реклама в САЩ, да се повишат едва с 1.2%, а през втората с 2.3%.

В случай че прогнозите се сбъднат, това би бил и най-малкият ръст на рекламния пазар от 2001 година насам.

Като тенденция се очертава алокацията на средства от традиционната офлайн реклама, към значително по-евтината за рекламодателите онлайн такава.

Интернет рекламата в САЩ се очаква да води по ръст през настоящата година, като прогнозите са средствата, заделяни за подобен род реклама, да се повишат с 16% през годината, в сравнение с миналата.

Телевизионната реклама се очаква да е със смесени резултати, като тази по кабелните мрежи се очаква да се повиши с 5.9%, а по спортните телевизии да се понижи с 5.5%.

Рекламата във вестниците, която представлява около 17% от общия размер на рекламите в САЩ се прогнозира да регистрира спад от 2.9% през настоящата година, докато тази по радиото с минималните 0.3%.