Тази седмица ще бъде най-нотаварената за IPO-пазара в САЩ от ноември 2007-ма година, което определено може да се определи като положителен признак за състоянието и развитието на щатския пазар.

Все повече компании са нетърпеливи акциите им да започнат да се търгуват на борсата преди края на годината и Коледа.

Общо 11 компании се канят да станат публични, включително и производителят на игри - Zynga.

До голяма степен тази треска за излизане на борсата се предопределя от феномена – социални мрежи, които са новия хит на пазара.

Наскоро анализаторите заговориха за пазарна оценка на частната компания Facebook от 100 млрд. долара, а инвеститорите с нетърпение очакват осъществяването на първичното публично предлагане на компанията.

Така други компании решиха да се осмелят и да тестват инвеститорския интерес на капиталите, които са в очакване на големите първични публични предлагания.

Вече обаче, няколко компании се опариха от силната предпублична треска, като акциите им регистрираха сериозни понижения, след осъществените им първични публични предлагания, сред които тези на компанията за групово пазаруване Groupon.

Много анализатори предупреждават инвеститорите да подбират много внимателно в кое първично публично предлагане участват и при какви цени купуват акции на компаниите които ги осъществяват, за да не купят надценени акции.