Една година след като авиационният стартъп Blade набра финансиране в размер на 38 млн. долара, оценяващо компанията на 140 млн. долара, фирмата вече е предпочитан превозвач на елита за Силициевата долина.

Като част от нова пилотна програма, Blade са предоставили на 200 души в Сан Франциско и Силицивата долина ексклузивен достъп до тряхното мобилно приложение, позволявайки им да поръчват хеликоптери, частни самоелти и дори хидроплани в реално време, на цена за едно място не по-малко от 200 долара, предава TechCrunch.

Blade е подкрепена от редица инвеститори, включително бившия изпълнителен директор на Google Ерик Шмид и Airbus. Компанията понастоящем предоставя услуги в Ню Йорк, където се намира и централата ѝ, предлагайки полети над града на заможните клиенти.

Най-новата пилотна програма на Blade показва, че компанията се опитва да намери пазар в транспорта на заможни потребители от международното летище в Сан Франциско до градове, като Пало Алто, Сан Хосе и Монтерей.

Целта е скъсяване на времето за транспорт чрез избягване на трафика в големи градове, като Ню Йорк, Лос Анделис и Сан Франциско.

Стартъпът стартира партньорство и с American Airlines, което е голяма стъпка към интегриране на услугата спрямо съществуващия транспортен бизнес.

Blade, воден от основателя си и главен изпълнителен директор Роб Визентал, бивш директор в Warner Music Group, има набрани частни инвестиции в размер на 50 млн. долара.

Гигантът в споделеното пътуване Uber също има амбиции на този пазар, като така наречената услуга за полети на кратко разстояние UberAIR се очаква да бъде стартирана през 2023 г.

Стартъпът Kitty Hawk - компания, създадена от бившия вицепрезидент в Google Себастиан Трюн, също разработва летящи машини за градски нужди.

Милиардерите и техните частни самолетиОт всички неща, които притежават милиардерите, частният самолет навярно е една от най-луксозните придобивки

Сред другите компании, работещи по подобни концепции, попадат Volocopter, Lilium и Joby Aviation.