Рецесията постави на колене някои от любимите марки на американците като не им остави друга възможност освен да изчезнат. Ето и някои известни марки, които вече няма да бъдат на пазара в САЩ:

Много, много банки

Близо 60 банки са фалирали в САЩ от началото на година, като експерти очакват броят им да скочи до края на годината. Джорджия е най-силно засегнатият щат, където са през 2009 г. са фалирали 15 банки.

Различни автомобилни марки

Спадът на автомобилния пазар доведе до елиминирането, продажбата и позиционирането наново на различни марки. Pontiac върви към историята, след като General Motors се отказа от марката като част от агресивния си план за преструктуриране. През януари японският автопроизводител Isuzu излезе от щатския пазар, след рязък спад в продажбите. Някои анализатори подканят Suzuki и Mitsubishi да последват.

Circuit City

Circuit City шокира сектора на търговията на дребно, когато обяви през януари, че влиза в ликвидация, след като не е успяла да си намери купувач. Веригата за търговия на потребителска електроника и технологични продукти подаде заявление за защита от кредитори през 2008 г., но не успя да се възстанови; закриването на компанията остави повече от 30 000 служители без работа. Според анализаторите това е възможност за бившия конкурент Best Buy, която в крайна сметка може да се облагодетелства от края на Circuit City.

DHL

Deutsche Post обяви миналата година, че подразделението й за доставка на пратки DHL, ще се откаже от доставките в САЩ, след като опитът на компанията да конкурира UPS и FedEx се оказа неуспешен. През януари DHL започна да се концентрира върху международните доставки и прекрати вътрешните доставки в САЩ както по суша, така и по въздух, в резултат на което близо 15 000 души останаха без работа.

Max Factor

Procter & Gamble, която притежава козметичната марка Max Factor, ще спре разпространението на Max Factor в САЩ до началото на следващата година. P&G ще насочи марката изцяло към чуждите пазари, където продажбите на марката са най-големи.

Фотолентата Kodachrome

Решението на производителя на фотоленти Eastman Kodak да спре производството на легендарната марка Kodachrome, предлага поглед към променящия се пейзаж във фотографската индустрия. Технологията се променя, а с нея и предпочитанията на фотографите. Продажбите на Kodachrome паднаха значително и сега съставляват само 1% от общите продажби на компанията. Kodachrome има 74-годшина история. Това е първата успешна цветна фотолента на пазара и оставя след себе си богата история и едни от най-разпознаваемите снимки в света. Компанията очаква произведените количества да останат в продажба до есента.

Марката Centrino на Intel

Повечето потребители на персонални компютри вероятно не базират решението си за покупка на марката процесор, но вероятно са виждали стикера Centrino Inside. Intel, която произвежда процесора Centrino, спира производството му за персонални компютри от началото на следващата година и ще се фокусира върху Intel Core. От Intel обаче отбелязват, че Centrino има огромна стойност като безжична технология, и компанията ще прехвърли името на марката към Wi-Fi и WiMAX продуктите.