Най-икономичните автомобили са и най-сигурни на пътя

2157
Най-икономичните автомобили са и най-сигурни на пътя

Някои от най-икономичните автомобили по пътищата, включително хибридите Honda Insight и Toyota Prius 3, получиха най-високи резултати в най-новия тест срещу катастрофи на Euro NCAP. Това показват данни на европейската организация за насърчаването на безопасността по пътищата, цитирани от ДПА.

Последните резултати на двете марки показват, че ниският разход на гориво е необходим за гарантирането на високоравнище на сигурност, заяви Euro NCAP, коментирайки внушителното представяне на двата японски хибрида на теста за гарантиране на сигурността на пешеходците.

Предпазването на пешеходците не е сред водещите приоритети на автомобилопроизводителите, като едва 25 процента от колите постигат резултат от над две звезди по този показател.

В момента има на разположение технологии и ноу-хау за автомобилостроителите, за да могат да произвеждат модели, които по-добре гарантират сигурността на пешеходците, заяви генералният директор на Euro NCAP д-р Мишел ван Ратинген.

Японските компании Honda и Toyota ни предоставят поглед към бъдещето, който обхваща околната и социалната среда в тяхната цялост, посочва той.

След теста максималният резултат от пет звезди е даден на моделите Honda Insight, Kia Sorento, Renault Grand Scenic, Skoda Yeti, Subaru Legacy, Toyota Prius 3 и Volkswagen Polo.

Citroen C3 не успя да получи пет звезди, тъй като електронната стабилизираща програма - ЕСП (Electronic Stability Programme - ESP) не е била вградена във всички модели от серията, отбелязва ДПА.

Източник: БТА

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

soichiro
# 0
05:09 | 24 September 2009
Хонда работи за предпазване на пешеходците при удар с до 60км/ч още от 80-те,а може би и по-рано.Не случайно един от междинните девизи беше:"Първо човекът после машината"........Но ако забележим някои особености в ламарините на старите японки ще забележим,че всички производители от страната на изгряващото слънце са мислили в тази посока,освен във всички останали;).Нормално е колос като Тойота също да е "мислил" за това...,а в днешно време просто виждаме еволюции на старите железни проекти....
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg