Печалбата на най-големия световен производител на луксозни автомобили – немската BMW се е понижила с 4.3% през второто тримесечие на годината до ниво от 1.03 млрд. долара, посочиха изнесени днес данни.

Резултатът се оказа под средните очаквания на анализаторите, които прогнозираха печалбата на компанията да възлезе на 1.05 млрд. долара за тримесечието.

В основата на понижението стои ръстът на еврото спрямо долара, което наранява международните продажби на автомобилопроизводителя. Допълнително за негативния резултат са съдействали и значителните разходи на компанията, свързани с представянето на нови модели на пазара.

На BMW се налага да се справя още и с повишените разходи за суровини и материали, в резултат на силното поскъпване на основните стоки на международните пазари.

За изминалото тримесечие продажбите са регистрирали ръст от 11% до 14.68 млрд. евро, спрямо 13.19 млрд. евро за сравнимото тримесечие на миналата година.

След изнесените резултати акциите на компанията загубиха над 5% от стойността си до ниво от 43.50 евро за брой.