Близо една трета от европейците биха предпочели да пожертват шоколада и сладкарските изделия за една година, отколкото да се откажат от преносимите си компютри. Това показват резултатите от проучване на американската компания Интел (Intel Corp.), цитирана от ДПА.

Целта на проучването, проведено в девет европейски страни, е да се установи до каква степен хората са привързани към преносимите си компютри и кои според тях са най-дразнещите страни на сегашното поколение лаптопи.

Най-смущаваща за всички 2700 участници в анкетата е била слабата мощност на батерията.

"Потребителите са недоволни, когато батерията на лаптопа се изтощи след час и половина или, в най-добрия случай, след четири часа", съобщи Ханс-Юрген Вернер, директор на Интел Германия на презентация в Хамбург преди компютърното изложение ЦеБИТ през март.

Според анкетата лаптопите в Европа имат нужда от презареждане средно след два часа и половина работа, а две трети от европейците обикновено ги взимат със себе си при пътуване.

По-изненадващи са жертвите, които хората биха направили, за да задържат преносимите си компютри, и различните отговори на участниците в проучването - по 300 души от всяка държава.

В Полша например 42 процента от хората биха се отказали от сладкарските изделия, като това е най-високият процент в Европа, докато в Германия само 22 процента биха изкарали една година без сладки, за да запазят лаптопите си.

Руснаците оглавяват класацията на хората, които, ако трябва, биха спрели да гледат телевизия за една година, за да задържат лаптопите си - 42 процента. В същото време 52 на сто от жителите на Русия биха се отказали от МР3-плейърите си в полза на преносимите компютри.

При чехите 40 на сто по-скоро биха мили чинии на ръка, без да използват миялна машина, отколкото да жертват своите лаптопи.

През третото тримесечие на миналата година продажбите на преносими компютри в Европа, Близкия изток и Африка за първи път за задминали по обем продажбите на персонални настолни компютри, отбелязва ДПА.