Пристанищата в Калифорния очакват вносът от Китай да нарасне, след като Шанхай постепенно излиза от двумесечния локдаун, наложен заради COVID-19.

Въпросът е дали притокът на стоки, които бяха задържани в продължение на месеци, отново ще "задръсти" пристанищата на Западното крайбрежие на САЩ, както се случи след предишната вълна на пандемията, пише Ройтерс.

Пристанището в Шанхай, което е най-голямото в света, беше отворено по време на локдауна в града, но въпреки това товарните потоци се забавиха, тъй като сухопътните коридори за доставка на стоките до порта бяха затруднени.

А местните промишлени предприятия, които произвеждат всичко - от електрическите превозни средства на Tesla до лаптопите на Apple, изчерпаха наличните компоненти и някои шофьори на камиони останаха без работа.

С връщането към нормалния режим на работа в града, се очаква и търговията да се върне на нивата отпреди локдауна.

„Ще имаме някаква форма на скок, като се има предвид забавянето на обема на товарите от Шанхай и Китай като цяло през последните месеци. Колко голям ще бъде този скок, предстои да видим“, коментира изпълнителният директор на пристанището в Лонг Бийч Марио Кордеро, цитиран от Ройтерс.

Пристанищният комплекс Лонг Бийч в Лос Анджелис е най-натовареният в Съединените щати. Пристанището на Шанхай е вторият по големина доставчик на контейнерни товари за Ел Ей след пристанището Шензен.

След налагането на карантината в Шанхай, някои фабрики пренасочиха стоките си към други пристанища, които търгуват с Южна Калифорния.

Вносът на пристанището в Лос Анджелис падна с 6.8% през април, което му даде шанс да се подготви за предстоящото нарастване на пратките от Шанхай. Пристанището намали натрупването на товари и опашката от кораби, чакащи за разтоварване до малко над 20 - най-ниското ниво за последната година.