Продажбите на нови автомобили в Европа са се понижили с 2.5% през февруари, на фона на спада в продажбите на Renault SA, BMW и DaimlerChrysler AG.

За изминалия месец продажбите на нови автомобили са се понижили до 1.08 млн. броя в сравнение с 1.11 млн. броя година по-рано, посочиха данни на Европейската автомобилна асоциация.

За първите два месеца продажбите на нови автомобили са се понижили с 0.3% до 2.4 млн. автомобила, като понижение са регистрирали те на четири от петте най-големи пазари на автомобили на стария континент.

Продажбите в най-голямата европейска държава - Германия са отбелязали спад от 15% на фона на завишения в страната данък добавена стойност от началото на годината.

Най-големият френски производител на автомобили - Renault отчете спад в продажбите си през изминалия месец в размер на 12% до 96 215 броя, в резултат на пониженото търсене на моделите Clio и Megane.

В резултат на спада в продажбите в Германия, тези на най-големия световен производител на луксозни автомобили - BMW са се понижили с 9.9% до 45 722 автомобила, а тези на DaimlerChrysler са намалели с 7.5% до 53 599 автомобила.

На фона на спада в продажбите на горепосочените автомобилопроизводители, тези на Тoyota Motor Corp., Fiat SpA, Ford Motor Co. и Volkswagen AG са регистрирали повишение, като новите модели представени от компаниите са привлекли интереса на купувачите.

Европейските продажби на японския автомобилопроизводител са се повишили с 13% през февруари до 68 040 автомобила, като пазарният дял на компанията от общите продажби е нараснал до 6.3% през изминалия месец, в сравнение с 5.4% година по-рано сочат още данните.

Продажбите на Fiat са нараснали с 6.5% на годишна база до 101 747 броя, след като от миналия месец италианската компания пусна в продажба обновения си модел Bravo. Пазарният дял на компанията също е нараснал до 8.9% от 8.4% година по-рано въз основа на силното търсене на модела Grande Punto.

Продажбите на най-големия европейски автомобилопроизводител - Volkswagen са се повишили минимално с 1.4% до 212 916 автомобила през февруари на фона на силния ръст на продажбите на чешкото си подразделение Skoda Auto AS, които са се повишили с 17% на годишна база, както и тези на луксозните автомобили Audi с 8.2% на годишна база.