Когато говорим за градове с качествени велосипедни алеи, се сещаме за Амстердам или Утрехт. Много скоро обаче и Дубай ще може да се похвали с 93-километрова покрита магистрала за градско колоездене и приятни пешеходни разходки, защитени от палещото слънце на пустинята.

The Loop има за цел да свърже повече от 3 милиона жители, използвайки здравословен начин на транспорт, с ключови услуги и места чрез ходене пеша и колоездене в рамките на минути. Проектът ще осигури приятна среда с контролиран климат през цялата година, за да превърне ходенето и колоезденето в основен вид транспорт за жителите на Дубай. Това обещава екипът на местното студио Urb, автор на проекта.

Мисията на специалистите е да подобри инфраструктурата на Дубай за велосипедисти и пешеходци до такава степен, че колоезденето и ходенето да се превърнат в основен начин за ежедневно придвижване на голяма част от жителите на мегаполиса.

Целта е до 2040 г. колоезденето и ходенето да се превърнат в основен вид транспорт за ежедневно придвижване до работното място за повече от 80% от жителите на Дубай.

Източник: URB

Проектът THE LOOP се управлява от URB, глобален лидер в развитието на устойчиви градове. Главният изпълнителен директор Бахараш Багериан обяснява как „Примката” ще предостави чудесна възможност за насърчаване на предприемаческия дух в градската мобилност: „Дубай е най-доброто място за предприемачество в градската мобилност. Проектът THE LOOP е въплъщение на този предприемачески дух, чиято цел е да превърне мегаполиса в най-свързания град на земята пеша или с велосипед. В Европа повечето хора карат велосипеди или вървят пеша, за да стигнат до работа. В Дубай нашата цел е да накараме повече от 80% от хората да използват велосипед ежедневно. Сега той е проектиран за пътуване с кола. Основните пътни инфраструктури и мрежи са разединили общностите, затова се нуждаем от предприемаческо мислене, за да свържем отново тези квартали, като същевременно превърнем колоезденето или ходенето пеш в основен вид транспорт през цялата година до всяка част на града.“

Като атракция със смесено предназначение, около бъдещата магистрала ще са разположени различни места и съоръжения за отдих и уелнес, като фитнес станции и спортни игрища. Туристически активи като уелнес хотели и уелнес центрове също ще бъдат интегрирани в THE LOOP за насърчаване на уелнес туризма.

Проектът е в съответствие с амбицията на Дубай да се превърне в „20-минутен град”, където жителите имат достъп до ежедневни услуги и дестинации в рамките на 20 минути пеша или на велосипед. Активната мобилност е един от критичните компоненти за създаването на здравословни градове. През последните няколко години мегаполиса в Персийския залив се стреми да се превърне в най-добрия за живеене град в света и стартира градоустройствения генерален план за 2040 г. Като такава градската мобилност се превърна в ключов приоритет.

THE PARKS - най-големият зелен град на АфрикаТой ще си бъде самодостатъчен - ще създава всичко, от което има нужда - енергия, храна, вода и т.н.

Това очевидно е мащабна задача, предвид суровия климат на Арабския полуостров. За да се справи с това, екипът на Urb предвижда алеята да бъде защитена от огромна футуристична стъклена конструкция с контролиран климат. Поддържането на влажността и температурата под едно такова грамадно остъклено пространство, както и на градините в него, ще изисква огромно количество енергия, което ще се добива от възобновяеми източници. Проектантите замислят и кинетични подови настилки по пътеките на джокинг с идеята всяка стъпка да генерира енергия. „Технологията работи чрез използване на електромагнитни индукционни генератори, които се изместват вертикално от тежестта на стъпката на човек. Това изместващо движение създава енергията. След това се подава към генераторите като използваема електроенергия”, обясняват от URB.

Тези настилки за събиране на енергия ще са от рециклирани автомобилни гуми, които се огъват при стъпване, което води до кинетична енергия. Подовата настилка също е интегрирана със сензори за предоставяне на критични данни, като например брой стъпки и количество енергия, генерирана в реално време, допълва екипът.