Apple харчи сериозна сума в полза на Amazon през тази година.

Но не става дума за стрийминг, здравословна храна или умни гласови асистенти – Apple са топ клиент на Amazon Web Services.

Според нов доклад, Apple са похарчили 350 млн. долара за Amazon Web Services или казано с други думи за облачните услуги на Amazon. През тази година, производителят на iPhone е напът да похарчи 30 мн. долара по същото перо.

В допълнение, Apple подписа договор с Amazon, който предвижда компанията да похарчи най-малко 1.5 млрд. долара за облачните услуги на Amazon през идните 5 години, предава Forbes.

Apple не са единствената компания, която отделя сериозни суми за облачни услуги.

По-рано през тази година, гигантът в стрийминга на музика Spotify подписа договор с Google на стойност 447 млн. долара за срок от три години.

Netflix харчат десетки милиони месечно за Amazon Web Services, но в последно време компанията поглежда за алтернативни оферти към Google.

Компанията за споделено пътуване Lyft, разкрива чрез проспекта си за вече реализираното IPO, че планира да похарчи 300 млн. долара за Amazon Web Services през идните три години.

Snap, фирмата зад Snapchat, предвижда разходи в размер на 3 млрд. долара за облачни услуги през идните 3 години, като доставчици ще бъдат, както Amazon, така и Google.

Apple и Amazon реално са конкуренти на редица пазари. Сред тях влизат стрийминга (видео и музика), хардуер (таблети, гласови асистенти) и приложения.

Amazon дори се опита на даден етап да навлезе и на пазара на телефони.

Невероятният живот на Джеф БезосВторият най-богат човек в света

В технологичната индустрия, много от конкурентите, реално си партнират на определени пазари. На фона на големите обвързаности между гигантските американски корпорации, конкуренцията между тях не винаги е приятелска, като в миналото има примери за съдебни битки между тях,

Когато става дума за облачни услуги обаче, Apple имат нужда от помощта на Amazon.