Мулен Руж- 120 години история на успеха

1710
Мулен Руж- 120 години история на успеха

Мулен Руж празнува 120 годишнината си сред пищни декори и ритъм на френски кан-кан. Но зад фалшивия блясък и пайети се крие крие едно напълно сериозно предприятие, движено от 450 служители, които от своя страна дават хляб на още 1 500 души.

С годишна печалба от 45 млн. евро и 850 хил. продадени места (97% от годишния капацитет), с 600 хил. редовни клиенти и представления през 365 дни в годината, по време на които се изпиват 240 000 бутилки шампанско, не е ли това сбъдната Френска мечта?

Кабарето на Плас Бланш, което семейство Клерико притежава от 1955 г., отива твърде далеч. През 1997 г. то тегли чертата- управлението се променя, създава се нова търговска политика с нови цели. „Ще търсим клиента. Това е къртовски труд", заявява Жан-Жак Клерико, изпълнителен директор на кабарето.

Появата на филма „Мулен Руж" с Никол Кидман през 2001 г. показва, че стратегията е успяла, пише в. Le Monde.

Клиентелата е подмладена (средно между35-40 години). Ако преди 15 години това беше атракция за чужденци- 80% от клиентите, сега французите се връщат- 50%. Японците, американците и руснаците отстъпват място на китайците, които в момента са най-големият брой чуждестранни посетители на кабарето.

Тогава „Мулен руж" въвежда квотите- нито една националност няма право на повече от 10% от местата в заведението. Тези квоти предпазват от ефектите на която и да е криза, както показаха събитията след 11 септември. На помощ идва и Интернет: „Сега дори клиентите от Тамбукту могат да си запазят маса. Със 7% от резервациите Интернет е основният ни клиент", разказва Оливие Вилалон, генерален директор. Тази диферсификация е жизненоважна за финансовия просперитет на кабарето, чиито разходи също са зашеметяващи.

Настоящото шоу струва 12 млн. евро, от които 4 млн. за 1000 костюма и 400 чифта обувки Един-единствен чифт чизми и блестяща маска струват 3000 евро. Това не включва музиката: оркестър с 80 музиканти и 60 изпълнители, за които се отделят още 2 млн. евро.

Стува ли си? Подобни суперпродукции „живеят" най-често повече от 10 години. Договорът за настоящото шоу, което се играе от 1999 г. е до 2012 г. Следващото вече е избрано, но „Мелницата" пази в тайна кой ще играе и какво ще представи.

Пращящото от финансово здраве предприятие не спря дотук. То купи двама от своите доставчици: Clairoy- производител на обувки по поръчка, което наскоро представи колекция за мъже, а скоро ще създаде гама и за жени; и Février- последното предприятие във Франция, произвеждащо пера за кабаретата.

Клерико успя да закупи цялата марка Мулен Руж през 2005 г.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg