Най-големият круизен кораб: 7 басейна, 6 пързалки, бар. И това не е всичко
Най-големият и може би най-абсурдният круизен кораб в историята се готви да отплава всеки момент.
На 27 януари Royal Caribbean пуска на вода новото си бижу Icon of the Seas, който е най-големият кораб, излизал някога в открития океан.
Статистическите данни говорят достатъчно ясно за амбицията на компанията:
Свръхмодерните екстри може би подсказват за отчаянието, с което се сблъска круизната индустрия при прекъсването заради пандемията. Но с възстановяването, което доведе до рекордно високи резервации, бизнесът се наслаждава на "пик на круизите", пишe Fast Company.
Icon of the Seas, който стартира първото си плаване от Маями до Карибите, се възползва от голямото търсене.
Дизайнът на гиганта - малко крещящ и доста кичозен, също може да тласне индустрията в нови посоки.
Разпускане и тръпка – стратегията на Royal Caribbean
"Ние сме компания. която вярва в спокойствието и тръпката", казва Джей Шнайдер, главен информационен директор в Royal Caribbean.
Дизайнът на кораба оптимизира тези две корпоративни цели и се основава до голяма степен на проучвания сред клиентите и пряка информация. Данните за начините, по които хората използват, наслаждават се или се оплакват от круизните кораби, помагат на Royal Caribbean да преосмисли някои от стандартите, по които досега са били проектирани корабите от 65-членния флот.
"Пандемията наистина засили убеждението ни за тези неща, тъй като ролята на почивките стана много по-важна за хората", казва Кара Уолъс, главен маркетинг директор на компанията.
От страна на корпоративната стратегия, обратната връзка с клиентите насочва Royal Caribbean към проектиране на повече достъп до вода в Icon of the Seas, независимо дали чрез по-големи стъклени фасади, по-добри гледки в стаите или допълнителни басейни.
Шнайдер казва, че корабът разполага с 62% повече вода в сравнение с последния клас кораби на компанията. Това е улеснило създаването на различни видове водни преживявания, като например семейно ориентирания "квартал" Surfside, който поставя детски басейн в непосредствена близост до басейн само за възрастни, в който се сервират и напитки.
Като семейно ориентирана круизна линия, вълнуващите преживявания са от съществено значение и са част от начина, по който Royal Caribbean се конкурира в надпреварата за удобства в индустрията на круизните кораби.
Водните пързалки и басейните са даденост в съвременните круизни кораби и екипът още в началото решава да проектира водещ в индустрията брой пързалки. Обикновено те са разпръснати по палубите на кораба, но с развитието на дизайна започват да се приближават все повече, както и до другите фокусирани върху тръпката удобства на кораба, като стената за скално катерене, баскетболното игрище и игрището за мини голф.
"Имахме този момент, в който се сетихме, че сме създали остров на тръпката. Затова решихме да го наречем така", казва Шнайдер.
Централно място заема аквапаркът с шест пързалки, който разполага със семейна водна пързалка със салове, която се преобръща през борда на кораба и 55-метрова открита пързалка със свободно падане, която според Royal Caribbean е най-високата в морето.
Нов поглед към клишетата за круизни кораби
В бранша стана обичайно задължителната водна пързалка на борда да има момент, в който акрилната тръба на става прозрачна, докато преминава през неводна част на кораба.
Хората, които се разхождат по палубата или седят в салона, могат внезапно да видят човек, който се измъква през тръбата над главата им. Това е сладка идея, но Шнайдер казва, че времето ѝ е отминало.
Вместо прозрачни тръби, които дават възможност на минувачите да зърнат някой на водната пързалка , прозрачните участъци сега са поставени на места, които имат за цел да изненадат пързалящия се човек, като например точно в участъка, който се извива над ръба на кораба. "Тръпката е максимална", допълва Шнайдер.
Други елементи на дизайна преосмислят концепцията, насочена към пътниците. Важна, но често пренебрегвана част от преживяването на круиза е първоначалното качване на борда - хаотично струпване на хора и багажи, които се опитват да преминат през едно и също централно пространство по пътя към стаите си.
"През годините сме чували, че не е задължително да се чувствате като на почивка през първия ден на круиза. От гледна точка на дизайна, круизните кораби ви поставят там, където е най-удобно от оперативна гледна точка, за да ви доближат до асансьора. В резултат, първите стъпки на кораба могат да приличат на преминаване през опашка на летище", казва Шнайдер.
Icon of the Seas е проектиран така, че когато пасажерите влизат, се изправят пред триетажна стена от прозорци, гледащи към океана. На типичен круизен кораб това е стоманена стена. "Една от най-чувствителните части в структурата на кораба е центърът", казва Шнайдер. "За да можем да реализираме тази висока стъклена фасада, трябваше да преместим надстройката на кораба навътре."
Решението е 52-метрово стоманено кълбо, което се превръща в основна носеща конструкция на центъра на кораба. Дизайнерите използват сферичната форма, за да преместят центъра на тежестта, като същевременно създават стълбище и арт инсталация, наречени "Перлата".
Стаите също са преработени. Леглата са преориентирани така, че да оптимизират гледката към океана, гардеробите са преконфигурирани и дори душовете са обновени с пейки и релси.
Цялостният дизайн надгражда стандартните предложения на круизните кораби с функции и щрихи - някои фини, други много екстравагантни и по този начин преоткрива круизното преживяване като по-различно от всичко друго, познато до момента в историята на далечните плавания.