Следващата година се очертава като изключителна за круизните ваканции, като пътници от целия свят с различни приходи са резервирали пътувания, надвишаващи предпандемичните обеми.

Това сочат данни на американските круизни оператори и туристически агенти, цитирани от Reuters и БТА.

Пътниците са се насочил към круизи през 2024 г., тъй като те все още са по-евтини, отколкото наземните алтернативи. Тъй като равнищата на заетост се доближават до предпандемичните, операторите планират да увеличат цените през идните месеци.

"Като цяло пазарът е изключително силен особено по отношение на най-високия клас луксозни круизи", казва Боб Левинщайн, главен изпълнителен директор на Cruise Compete.

Круизите на Disney са номер едно за пътуващи семействаНа борда на Disney Cruise Line гостите могат да се хранят в тематични зали, да се срещат с герои и да участват във вдъхновени от Disney забавления

Въпреки че пътниците са отменили или отложили планирани ваканции в Близкия изток, круизните резервации пак ще достигнат рекордни равнища през 2024 г., посочва анализаторът от Truist Securities Патрик Скоулс.

Преди атаките в Израел на 7 октомври броят на резервациите е бил с около 25% по-висок, отколкото през 2019 г. за резервациите за 2020 г. През ноември 2024 г. резервациите са били с около 20% по-високи, отколкото през същия период на 2019 г., посочва Скоулс.

През октомври Джейсън Либърти, главен изпълнителен директор на Royal Caribbean Group, заяви, че "търсенето за 2024 г. е продължило да се ускорява, като резервациите са надвишили в значителна степен нивата от 2019 г.".

Топ 4 на най-добрите круизни линии в светаCondé Nast Traveler публикува своята класация на най-добрите круизни линии въз основа на двумесечно проучване

Очакванията са около 35,7 милиона пътници да пътуват с круизи, което е повишение спрямо 31,5 милиона души през 2023 г. и е с 6% повече от обема пътници, плавали през 2019 г., според Асоциацията на международните круизни линии (CLIA).

Според главния изпълнителен директор на Carnival Джош Уейнстийн през септември обемите за 2024 г. са се понижили, тъй като компанията не разполага с повече свободни места, които да продава въпреки растежа с 5% на капацитета от 2023 г.

Royal Caribbean заяви пред инвеститори, че през третото тримесечие две трети от гостите или са пътували с круиз за първи път, или са използвали Royal Caribbean за първи път.

Всички искат круиз: Офертите за почивка на кораб ще стават все по-скъпиВ сравнение с 2019 г., преди пандемията да унищожи круизната индустрия, цените на билетите за декември са се повишили с 43%

Според данните на Либърти хората, направили повторни резервации, са нараснали двойно.

Компаниите за онлайн пътувания са отчели бума на круизите.

"Пътуващите с круизи са лоялни, като данните сочат, че по-голямата част от хората, които веднъж са били на круиз, го правят отново, което е предпоставка за устойчив растеж", казва Бен Харъл, управляващ директор в Booking.com.