Организационният комитет на Олимпиадата в Сочи-2014 започна да приема за заявки на компании, желаещи да бъдат генерални спонсори на събитието в категорията „Автомобили".

Вчера вечерта на сайта на комитета се появи подробна информация за инициативата. В категорията е предвидено така нареченото „спонсорство от първо ниво", т.е. възможност за генерално спонсорство или генерален партньор на Олимпиадата, каза служител от пресслужбата на комитета.

Генералното спонсорство предвижда минимална вноска от 100 млн. долара, разказа по-рано за "Ведомости" президентът на организационния комитет Дмитрий Чернишенко. От тази сума 60%, по правило, се внася в натурално изражение, а останалите 40% имат парично изражение.

През 2008 г. за Олимпиадата в Пекин концернът Volkswagen предостави над 6 000 автомобила - повече от всякога досега за Олимпиада. General Motors ще е партньор на Олимпиада - 2010 във Ванкувър, докато на сайта на лондонската Олимпиада - 2012 засега няма информация за спонсори и партньори в категорията.

Предварителен интерес за спонсорство са проявили няколко международни автомобилни концерни. Вчера те са отказали коментар по темата, след отправено запитване от руското издание.

По информация от BMW концернът разглежда подобна възможност, но няма решение по въпроса. По-рано се разбра, че интерес проявяват и от Volkswagen. Става сума за не малка сума, така че решението за участие ни в конкурса ще вземем след обсъждане на финансовата ефективност на вложението, коментират от Nissan.

„Никой от пазара на автомобилните производители не знае каква ще е ситуацията дотогава, като от подобни крупни инвестиции ще се въздържат много", смята източник от руското представителство на един от автомобилните концерни.