Дузина ентусиасти щурмуваха магазините на Adidas в Берлин, за да се сдобият с чифт маратонки, създадени в колаборация с обществения транспорт в града.

Специалната лимитирана серия спортни обувки наподобява десена на седалките в берлинското метро и може би най-важното – върви с годишна карта за подземната железница.

Adidas са изработили едва 500 чифта от лимитираната серия, като всеки чифт е на цена 180 евро. Повод за интересната кампания е 90-ата годишнина на компанията Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), която оперира обществения транспорт, предава Reuters.

Маратонките са нова версия на класическите EQT от 1993 г., които тогава са особено популярни сред жителите на Източна Германия.

Обувките се продават с годишна карта за метрото, пришита в езика. Освен любопитна, сделката е и особено изгодна, тъй като годишната карта за метрото в Берлин струва 730 евро.

„Колко готино е това?”, пита реторично президентът на BVG Зигрид Никута. „Чудесно е, че BVG, която празнува 90-годишен рожден ден тази година, вече е и модна икона”, казва тя.

Берлинският обществен транспорт се радва на добър имидж, след като през последните няколко години изпъкна с находчиви кампании в социалните мрежи, които се харесаха на мнозина.

Така компанията вече продава чанти и други аксесоари в червено, синьо и черно – като десена на седалките в градския транспорт.

„Вече имам купувач, който ще плати 850 евро”, казва Никита Дученко - млад мъж, който посочва, че е пропуснал училище, за да чака на опашка заедно с дузината други ентусиасти, които излезоха още по тъмно в студеното време, за да са сред първите сдобили се с интересната (и изгодна) стока.

„Човек може да изкара добри пари от това”, добавя младежът.

Конкурентите от Nike също имат подобна кампания в близкото минало.

През 2013 г. марката създаде няколко модела маратонки, оцветени в цветовете на лондонското метро по случай 150-ата му годишнина. Тогава обаче нямаше годишни карти, пришити към обувките.