Те вече не са младежи: 40-годишните милениали променят правилата в туризма
Все повече представители на поколението на новия век, наричани милениали (1980-1995 г.), навършват или наближават 40 години и навлизат в средната възраст, определяща началото на нов етап в живота им.
Тези хора се отличават с висока техническа грамотност, социално съзнание и навици за управление на личните си финанси, а преминаването им в по-зрял житейски период се отразява на тенденциите в туристическата индустрия, пише CNBC.
Според данни на изследователската компания Morning Consult, милениалите пътуват по-често от другите възрастови групи, изпреварвайки по-богатото поколение на бейби бумърите, родени между 1946 и 1964 г.
"18% от милениалите са предприели три или повече вътрешни полета през изминалата година, в сравнение с 10% от представителите на поколението X (родени между 1965 и 1979 г.) и 6% от бейби бумърите.", казва Линдзи Роушке, анализатор на пътуванията и хотелиерството в Morning Consult.
"Освен това, те възприемат пътуването като право, а не като привилегия и смятат, че преживяванията им са част от тяхната идентичност, а не отметка в списъка с документи", допълва тя пред CNBC Travel.
Разходи, но не и разточителство
Притесненията за финансите са причина милениалите да отлагат всичко - от покупката на жилище и автомобил до сключване на брак.
Въпреки това те все още ценят "идеята за ваканция пред добавянето на още няколко долара към спестяванията си", според доклад на GWI Travel. Според проучването те "изпреварват другите поколения" в това, че считат почивката за изключително важна за тях.
Въпреки че много от милениалите са обременени от студентски кредити и притиснати от нарастващите разходи за живот, те все още харчат, за да пътуват - но средно с дна трета по-малко за едно пътуване, отколкото бейби бумърите през последните три години, според застрахователната компания InsureMyTrip.
Колекционирай спомени
Милениалите, заедно с поколението Z (родени между 1996 и 2009 г.), са по-склонни да харчат пари за преживявания, отколкото за потребителски стоки (46% срещу 37%), според доклада на American Express Travel за глобалните тенденции в пътуванията през 2023 г.
Тъй като ваканциите им вече не се определят от евтините полети само с една раница на гръб, милениалите търсят пътувания, които се фокусират върху психическото здраве и релаксацията.
В сравнение с по-възрастните поколения милениалите и поколението Z предпочитат пътувания, които са насочени към личното здраве (61% срещу 48%) и отсядането в хотели със СПА центрове и уелнес услуги (60% срещу 43%), се посочва в доклада.
По-младите хора също така са по-склонни да се вдъхновяват за пътуване от филми и телевизионни предавания, както и от платформи на социалните медии като Instagram и TikTok.
Устойчивото пътуване е от решаващо значение за хората на възраст над 40 години.
Около 82% от пътуващите от поколението Z и милиниалите се интересуват от почивка, която има минимално въздействие върху околната среда в сравнение със 72% от поколението X и 64% от бейби бумърите", казва Одри Хендли, президент на American Express Travel.
При ограниченото време за почивка по-младите пътници целенасочено избират програмата на пътуванията си.
"От опитване на местни храни и до посещението на локации, където са заснети любимите им телевизионни предавания и филми, личните предпочитания оказват голямо влияние върху планирането на пътуванията", каза Хендли.
Частна квартира вместо хотел
Фредерик Лалонд, главен изпълнителен директор на приложението за пътуване Hopper, смята, че вероятността клиентите му да отседнат в частен дом е два пъти по-голяма, отколкото в хотел.
"Всичко това се определя от основните ни потребители, които са милениумите и поколението Z", заявява той на глобалния форум Skift 2022. "В момента виждаме как тези две поколения започват да се издигат в икономическа сила ... теоретично всичко, което Hopper трябва да направи, е да изчака."
Според британската фирма за пазарни проучвания YouGov през 2022 г. милениалите ще съставляват почти половината от клиентите на Airbnb - повече от поколението X и бейби бумърите, взети заедно.
Мнозина от представителите на поколението на хилядолетието вече са родители и пътуват с децата си, обяснява Линдзи Роушке от Morning Consult. От 2019 г. насам наемите на жилища в Airbnb са се увеличили най-много сред пътуващите с деца на възраст шест и по-малко години, според компанията.
Предлаганите жилища в платформата за отдаване на недвижими имоти за краткосрочни наеми често имат не само допълнителни спални - идеални за малчуганите, но някои от тях са оборудвани и с детски креватчета, столчета за хранене и играчки.
Хотелиерите обаче разчитат новите тенденции и вече се опитват да си върнат част от бизнеса сред милениал клиентите. Международните вериги стартираха кампании, насочени към това поколение - като Moxy и Aloft на Marriott, Canopy и Curio на Hilton, Even и voco на IHG и така привличат по-младите пътници чрез функционални интериорни решения, уелнес услуги и др.
Групата хотели Kimpton, собственост на IHG, печели милениалите със силен фокус върху технологиите, уелнес услугите и свободния достъп за домашни любимци. Kimpton си партнира и с компанията за бебешки стоки 4moms, за да предостави на гостите детски столчета и площадки за игра, както и с компанията за скутери Micro Kickboard, за да помогне на децата да изминават по-дълги разстояния по време на туристическите разходки с родителите милениали, които все още се приспособяват към по-бавното темпо на семейните пътувания.