Безопасността на пътниците в самолета се основава на спокойна и добре контролирана пилотска кабина. Така че, когато пилотите се явяват на работа, те имат много различни правила от останалите, трудещи се на земята.

Например, те могат да посочат определени колеги, с които предпочитат да не споделят кабината. Друго правило пък възпрепятства пилотите и помощник пилоти да ядат една и съща храна, докато работят.

Докато тази забрана може да ви изглежда произволна, всъщност зад нея стоят много добри мотиви. Ако например нещо се обърка с едно хранене (имаме предвид хранително отравяне), другият пилот няма да бъде засегнат и може да поеме задълженията по управление на самолета, посочва T+L.

Практиката официално не е утвърдена от летищните власти, но повечето авиокомпании имат свои собствени правила за това. Пилотите също така се насърчават да избягват храни, като сурова риба, преди и по време на полета, за да се избегнат екстремни ситуации.

Но дори и в кулинарните предпочитания старшинството се брои. В интервю за CNN капитан Хан Хий-Сеон от China Eastern Airlines заявява, че първият пилот обикновено получава храната на първа класа, докато за втория пилот са предназначени ястията на бизнес класата.

A post shared by @collectpoints on

Въпреки че някои пилоти в Quora споделят, че първият офицер най-често позволява на ко-пилота си пръв да избере храната си.

Хранителното отравяне на борда на самолетите е рядко, но се случва. През 1982 г. напитки от тапиока поразяват 10 членове на екипажа - включително пилота, втория пилот и летателния инженер - на полет от Бостън до Лисабон. Самолетът се връща обратно в Бостън без по-нататъшен инцидент.

Според данни от 2010 г., най-малко двама пилоти в Обединеното кралство се станали жертва на хранителни отравяния през тази година, но не е доказано, че това се е случило в пилотската кабина, а не на земята.