През 2017 г. мобилните устройства ще генерират 75% от интернет трафика. За тази година този показател е 71%. Такава е прогнозата на компанията Zenith, която е част от френската рекламна агенция Publicis Groupe.

През 2012 г. на смартфоните, таблетите и някои други мобилни устройства се падаше около 40% от уеб трафика. Към 2018 г. този показател може да достигне 79%, очакват експертите.

Най-много мобилният интернет се използва в Испания: към края на 2016 г. е изчислено, че 85% от потребителите на световната мрежа в тази страна ще сърфират в интернет с помощта на мобилни устройства.

Този показател за Хонконг е 79%, за Китай – 76%, за САЩ – 74%, за Италия и за Индия – 73%.

В изследванията на Zenith също се казва, че към 2018 г. 60% от рекламата в интернет ще се осъществява през мобилния сегмент, чийто обем ще достигне 134 млрд. долара. След 2 години смартфоните ще има 63% от населението срещу 56% към днешна дата.

Reuters отбелязва на свой ред, че повишаващото се потребление на мобилен трафик, в това чисто и свързан с използването на видео, провокира телекомуникационните компании да съчетават съдържанието и цифровата дистрибуция. По този начин операторите се опитват да привлекат повече потребители и рекламодатели.