Китай има повече от 513 милиона интернет потребители и близо половината от тях използват микроблогове, основно китайски инструменти за микроблогинг, тъй като Twitter е забранен в страната.

Въпреки този огромен брой потребители, проникването на интернет в страната е едва 38.3%. Китай е добавил около 55.8 милиона нови потребители през 2011 г., което представлява годишен ръст от около 4%. Темпът на растеж е по-нисък в сравнение със средното ниво от 6% за периода 2006-2010 г.

Забавянето в темпа на растеж на практика се очакваше, тъй като повечето хора от тези, които имат диплома за средно образование (90.9%) и близо всички с висше образование (96.1%), вече са онлайн. Останалите просто не разполагат с необходимите средства или образование, за да използват световната мрежа.

Микроблогингът може да се окаже отговорът за по-нататъшния растеж на броя на потребителите на интернет, тъй като се превърна в изключително важен начин за достъп до мрежата. Броят на микроблогърите се е увеличи с 296% на годишна база до 250 милиона през 2011 г.

За сравнение Twitter отчита 100 милиона активни потребители и 200 милиона регистрирани през септември 2011 г. За съжаление на най-големия микроблог извън Азия, сдобиването с дял от огромния китайски интернет пазар засега остава невъзможно.