"Ди Би Шенкер Рейл България" (DB Schenker Rail Bulgaria) започва превоз на пътници и товари с влакове у нас и в чужбина. Най-големият конкурент на БДЖ и Българска железопътна компания (БЖК) вече е регистриран, но не в София, а в Пирдоп.

Едноличен собственик на капитала му от 6 хил. лева. е германската "Ди Би Мобилити лоджистик", дъщерна на "Дойче бан" (DB). Тримата управители на "Ди Би Шенкер Рейл България" Любомир Гарчев, Едуард Янку и Райнхард Бамбергер до дни ще внесат документите за издаване на лиценз за жп превозвач в ИА "Железопътна администрация".

Според Наредба 42 към Закона за железопътния транспорт, лицензът трябва да бъде издаден в 4-месечен срок, т.е. - до края на май. Веднага след това "Ди Би Шенкер Рейл България" ще започне работа, тъй като има готовност за това.

Компанията и сега има лиценз за жп превозвач, издаден от румънската жп администрация и извършва транзитен превоз с влакове през наша територия. За целта у нас й е издаден сертификат за жп безопасност, чийто срок обаче изтича в средата на годината.

Именно поради това германците са решили да извадят лиценз за превозвач и у нас, който ще им даде право да извършват не само транзитни, но и вътрешни превози на пътници и товари в България.

Съуправителят на "Ди Би Шенкер Рейл България" Любомир Гарчев има богат опит в жп транспорта. Ръководената от него германо-румънска компания "Лоджистик сървис Данубиус" от години извършва маневрена дейност в "Кумерио мед", Пирдоп и в "Стомана" Перник със собствени локомотиви.

Според експерти компанията няма интерес към БДЖ заради огромните дългове, раздутия персонал и революционния синдикат на нашия превозвач.

Поради това "Ди Би Шенкер" предпочита да си създаде нова жп компания у нас, която да завладее пазара на БДЖ, вместо да изплаща безумните дългове на държавната ни фирма.

Източник: в. Стандарт