След първата година на въвеждане на системата "бонус-малус" се очаква 87.7 на сто от собствениците на коли (2 755 392 души) да плащат с 10 процента по-евтина застраховка, 7.6 на сто (238 742 души) да плащат застраховка с оскъпяване от 10 до 30%, както и 0.4 на сто от собствениците на коли - 11 028 души, да плащат четири пъти по-скъпа премия.

Това стана ясно по време на обществена дискусия, организирана от Комисията за финансова надзор в НДК.

Хората, които управляват един автомобил, да се вписват в застраховката "Гражданска отговорност". Това е алтернативата, която се обмисля, за да може историята на нарушенията да се носи от водачите, а не от автомобилите, заяви пред журналисти председателят на КФН Карина Караиванова, която присъства на обсъждането на системата бонус-малус в задължителната застраховка "Гражданска отговорност".

Тя обясни, че връзката между МВР и Гаранционния фонд, която е нужна за въвеждането на системата бонус-малус, все още не е изградена.

"Докато това стане, ще се опитаме да направим промени, като те са свързани и с промени в законодателството", добави Караиванова.

Превишението на скоростта, което се отчита като малус, да е 20 км/м, а не 10 км/ч, както е заложено сега, предлага “Пътна полиция”, цитирана от Дарик радио.