Един от световните лидери в сателитната навигация, белгийската компания Tom Tom навлезе в застрахователната индустрия чрез партньорство с брокерската фирма Motaquote, предаде Newsinsurances.

GPS компанията разширява дейността си в посока на застраховането чрез разработката на технология, която ще свърже сателитната навигация с автомобилното застраховане. Тя ще послужи за база на нов застрахователен продукт наречен Fair Pay Insurance, чиято цел е да обвърже цената на полиците с поведението на шофьорите. По подобие на останалите застраховки, обвързани с телематични технологии, това ще стане със събиране на детайлна информация за пробега и начина на шофиране на конкретния автомобилист.

Fair Pay Insurance обаче се различава от другите телематични схеми, при които на клиентите са им необходими по няколко месеца, за да се докажат като добри шофьори.

От Tom Tom гледат на новото си начинание като на пионерска дейност, която може да направи революция в застраховането.

„Ние предлагаме уникална комбинация от навигация, информация за трафика и телематика, която открива огромни възможности за застрахователните компании, да насърчат по-екологичното и по-безопасно шофиране и да се създаде революционно портфолио от нови застрахователни продукти", казва Томас Шмидт, управляващ директор Бизнес решения в Tom Tom.

Необходимостта от такива технологии става все по-очевидна, след като бе забранено в ЕС застрахователните премии да се базират на статистиките за пола.

Продукти като Fair Pay Insurance позволява на шофьорите да контролират цената на своята собствена полица, чрез уменията и поведението си, вместо да зависят от рискови фактори като местожителството, възрастта или пола например.

От Fair Pay Insurance обещават отстъпки още при включването в схемата. Според тях шофьорите могат да гледат на застраховката си като на разхода на гориво – колкото по-добре караш, толкова по-далеч и за по-малко пари ще стигнеш.