В конкретния случай става дума не за надеждността и ресурса на двигателите на съвременните коли. Тогава за какво? За разходите по възстановяване на колите след ПТП – това е основният проблем, твърдят американски застрахователи.

По техни оценки, по-голямата част от новите автомобили не подлежат на ремонт, дори след сравнително незначителни аварии. В американската застрахователна компания Risk Theory смятат, че е по-добре да се откажеш от увредена съвременна кола, отколкото да я ремонтираш.

Скъпите разходи по ремонтните дейности са свързани директно с нарасналия брой на системите за безопасност. Сега само за датчици и обезопасителни възглавници се налага да се хвърлят до 2 000-4 000 долара.

По-рано тези средства бяха напълно достатъчни за отстраняването на последствия след челен удар на колата.

Нерентабилно е да се възстановяват съвременните коли. Именно поради това през последните няколко години броят на автомобили, записани в списъка за резервни авточасти, се е увеличил значително.