Брокери спират да приемат поръчки за IPO-то на Facebook

1073
Брокери спират да приемат поръчки за IPO-то на Facebook

Инвеститорите, които са искали да участват в първичното публично предлагане на най-голямата социална мрежа в света и не са подали поръчки, може би вече са загубили тази възможност.

Водещите щатски брокери, сред които TD Ameritrade и Fidelity, както и Morgan Stanley & Co, са спрели да приемат поръчки за участие в първичното публично предлагане на компанията късно снощи. До снощи вечерта са приемали поръчки и от брокерското звено на Wells Fargo&Co.

Facebook ще стане публична компания, като акциите й се очаква да излязат на борсата през тази седмица. Компанията има близо един милиард потребители по света и около 4 милиарда годишни приходи, както и популярен бранд.

В понеделник от инвестиционната банка Morgan Stanley, една от 33-те финансови институции мениджъри на първичното публично предлагане, заявиха, че на всеки клиент ще дават възможност да закупи до 500 акции. Целта на това решение е по-широка достъпност за повече инвеститори.

Обикновено в миналото акциите от първично публично предлагане на популярни компании бяха достъпни само за големи институционални инвеститори и мениджърите на IPO-то.

„Търсенето от страна на клиентите е високо“, коментира говорителят на Fidelity Стивън Оустин, цитиран от финансовото издание.

Преди най-очакваното за тази година първично публично предлагане обаче бяха зададени редица въпроси относно оценката и модела на компанията.

Негативни бяха данните, които показаха, че ръстът на приходите и печалбата не е еднопосочен. Въпреки ръста в приходите от 37% през първото тримесечие на годишна база до 872 милиона долара, на тримесечна база бе отбелязан спад от 7.5%.

За разлика от каналите за реклама при търсене на думи от Google и Yahoo, чиито резултати вече са анализирани и ефективността им до голяма степен може да се измерва, тази от рекламата в социалната мрежа все още е относително нова и с недостатъчно данни за анализ.

И докато възвръщаемостта от рекламата в Google и Yahoo може да се измери от независими броячи, то социалната мрежа Facebook все още не разрешава достъп до метричните си системи на трети страни.

Сериозни въпроси поставиха всички тези противоречия и сред анализатори и банкери, които трябва да решат дали новият модел за бизнес на социалната мрежа заслужава такава богата оценка, каквато е 100 млрд. долара.

При такава стойност компанията се оценява на около 33 пъти над приходите си от реклама, в сравнение с едва 5.5 пъти за конкурентния Google.

Последната е с пазарна капитализация от около 200 млрд. долара, като разполага с приходи от реклама в размер на 36.5 млрд. долара и се оценява със значителна зрялост.

Защитниците на Facebook обаче твърдят, че оценката отразява младостта на социалната мрежа и значителния потенциал пред нея за по-нататъшен ръст.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 730.900 0.22%
  • BGREIT 117.510 0.39%
  • BGTR30 566.080 0.40%
  • BGBX40 138.690 0.16%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1715 1.1716
  • GBP/USD 1.2865 1.2866
  • USD/JPY 110.7140 110.7260
  • USD/CHF 0.9731 0.9733
  • USD/CAD 1.2704 1.2706
  • AUD/USD 0.7881 0.7882
  • USD/BGN 1.6694 1.6697
Ask Bid
  • DOW JONES 22072.20 22076.20
  • S&P500 2472.38 2472.88
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5188.74 5190.74
  • DAX 12294.37 12296.37
  • FTSE 100 7439.87 7441.37
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1272.61 1273.11
  • СРЕБРО 16.85 16.88

Видео