Еврохолд България увеличава капитала си, Евроинс излиза на европейски пазари
Предстоящото увеличение на капитала на Еврохолд България АД, вторият аукцион за продажба на 7.5 млн. права, както и излизането на пазарите в осем страни от ЕС от страна на Евроинс бяха основните теми на проведената вчера пресконференция. В нея участие взеха : Асен Христов, председател на НС на Еврохолд България, Кирил Бошов, председател на УС на Еврохолд България, Симеон Петров, главен изпълнителен директор на ИП Евро-Финанс, Асен Асенов, изпълнителен директор „Автомобилно направление” Еврохолд България, Виолета Доракова, изпълнителен директор ЗД Евроинс и Тодор Данаилов „Международни продажби” ЗД Евроинс.
Увеличението на капитала :
През следващата седмица УС на Еврохолд България АД ще гласува решение за увеличаване на капитала на дружеството с 12,5 милиона акции или 20 % спрямо досегашния капитал от 50 млн. лева, съобщи днес по време на организираната от компанията пресконференция Симеон Петков.
Решението ще се вземе само дни, след изтичане на търговото предложение, отправено към останалите акционери на дружеството, чийто краен срок е днес (2 март 2007 г.)
За целта до края на март в КФН ще бъде внесен за потвърждение проспект за увеличение на капитала. Емисионната стойност на новите акции ще бъде в размер на 3.35 лева за акция. Очаква се процедурата по увеличението на капитала да привлече около 42 млн. лева свеж ресурс в компанията.
Аукционът :
Едновременно с това през следващата седмица на БФБ-София ще се проведе нов аукцион за продажба на 7.5 млн. акции, на който ще могат да се подават само лимитирани поръчки.
Минималната цена, на която ще бъдат предложени 15% от капитала на Еврохолд България АД ще бъде в размер на 3.00 лева за акция. След продажбата на тези акции free float-ът на холдинга ще достигне 30%.
Получените средства от продажбата на акциите мажоритарният акционер Българска Холдингова Корпорация АД ще внесе в капитала на Еврохолд България АД. Основният собственик няма да продава права, съобщи още Петков.
Инвестициите :
Привлечените средства компанията ще насочи в четири основни направления. На първо място ще бъде увеличен капиталът на три от дъщерните компании - Евро Финанс АД, Евролийз Ауто и ЗОК „Св. Николай Чудотворец.
Според Кирил Бошов, председател на УС на Еврохолд България АД, капиталът на Евро Финанс ще бъде увеличен от 2.1 млн. лв. на 15 млн. лв., а ръководството на компанията ще подаде заявление пред БНБ за издаване на лиценз за извършване на банкова дейност.
Стратегията на Евро Финанс от небанкова в банкова финансова институция предвижда разширяването на сегашния предмет на дружеството с дейности като управление на активи, финансово посредничество и инвестиционно банкиране.
Капиталът на Евролийз Ауто се предвижда да нарасне до 10 млн. лв., като увеличението е в резултат от бързия ръст на лизинговия портфейл, който до края на 2007 г. се очаква да достигне 85-90 млн. лв.
Във връзка с изисканията на Закона на здравното осигуряване, съгласно който капиталът на всяка една здравноосигурителна компания трябва да е минимум 2 млн. лв., капиталът на ЗОК „Св. Николай Чудотворец" ще бъде увеличен от 1 млн. лв. на 2.5 млн. лв.
ЗД Евроинс АД :
До средата на годината ЗД Евроинс планира да започне предлагане на свои продукти в други държави-членки на ЕС. За целта през януари бе внесено заявление до Комисията за финансов надзор с искане за разрешение на териториалния обхват на дейността на компанията в следните осем страни от ЕС – Австия, Белгия, Германия, Гърция, Испания, Италия, Франция и Румъния.
Работата по проекта започна още през септември 2006 г. , когато бе сформиран екип и бяха осъществени първите контакти с местни застрахователни посредници, притежаващи клиентски база, която би проявила интерес към продуктите, които Евроинс възнамерява да предложи на съответния пазар.
Възможности за придобивания на нови компании :
Към настоящия момент отделът по придобиване на нови компании на Еврохолд България АД проучва между 8 и 10 застрахователни компании на съседните пазари (Румъния, Сърбия и Македония). В случай, че компаниите отговарят на инвестиционната стратегия за развитие на застрахователния бизнес на холдинга, ще бъдат извършени съответните действия за придобиване на мажоритарен дял в една от тях.
Изграждане на нови продажбено-сервизни центрове :
Еврохолд България ще инвестира 3 до 4 млн. лв. в изграждането на нови продажбено-сервизни центрове, обслужващи автомобилни марки и дистрибуция на холдинга. До края на март 2008 г. на територията на София ще бъде изграден втори сервизен комплекс на марките Нисан и Рено на територия от 10 хил. кв. м. С инвестицията се цели увеличение на продажбите на двете марки в София с 20 до 30%.
Бъдещето:
„Правим проучвания и към няколко лизингови компании в съседните пазари, но те са в начален етап,” каза по време на пресконференцията Кирил Бошов.
„При всички условности, че нямаме окончателните данни за застрахователния пазар към края на 2006 г. очакваме пазарен дял в рамките на 5.7-5.9%. През 2006 г. пазарът отчете ръст от 15-17%, докато през настоящата година според нас ще добави нови 12%, докато Евроинс ще отбележи ръст от 18-20 на сто, допълни Бошов.