Осем компании/международни консорциуми подадоха оферти за Изпълнител на строителството на прилежащата към новия мост на река Дунав при Видин-Калафат пътна и железопътна инфраструктура на българския бряг.

Публичното отваряне на постъпилите предложения се проведе днес от 14.00 часа в сградата на Министерството на транспорта, в присъствието на представители на оферентите.

Оферти подадоха следните фирми/консорциуми:
международен консорциум с водач турската „Догуш" и партньор френската „ТСО";
международен консорциум с водач испанската „КОПАСА" и партньор българската „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ";
чешката „ОХЛ ЖС";
гръцката „ТЕРНА";
испанската „ФСС Конструсион”;
испанската „Конструктора ХИСПАНИКА;
чешки консорциум с водач „Субтера" и партньор „Метростав;
международен консорциум с водач германската „ДИВИДАГ Интърнешънал" и партньори германските „Вибе” и „Хайткамп” и българската холдингова компания „Пътища” АД

Тръжната процедура беше обявена на 20 декември 2006 г. Крайният срок за предоставянето на офертите изтече днес, в 12.00 часа българско време. Процедурата се провежда по правилата на Европейската комисия за възлагане на обществени поръчки.

Изграждането на прилежащата инфраструктура е вторият лот от проекта „Изграждане на нов мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат”, финансиран със средства от Програма ИСПА на ЕС (70 милиона евро) по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PТ/005 и съфинансиран от Европейската инвестиционна банка (EIB – 70 милиона евро), германската Кредитна институция за възстановяване (KfW – 20.045 милиона евро), Френската агенция за развитие (AFD – 5 милиона евро) и държавния бюджет на Република България (60,76 милиона евро).

Обхватът на работите включва изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкцията на съществуващата пътническа гара и строителството на 4 пътни възела на две нива.

Изпълнението на първия лот – проектиране и строителство на комбиниран мост с четири пътни ленти, една жп линия и велосипедна, алея е възложено на испанската фирма FCC и вече е в ход.

Проектът за изграждането на новия комбиниран пътен и железопътен мост на река Дунав между България и Румъния при Видин-Калафат има статут на обект с национално значение и е един от най-големите инфраструктурни проекти на българското правителство, осъществяван от Министерството на транспорта. Чрез него ще се постигне съществено отваряне на транспортната мрежа на България и интегрирането й с европейските транспортни мрежи, заедно със съответното повишаване на качеството на транспортното обслужване и като цяло – повишаване конкурентноспособността на българската икономика.

Проектът е част от ІV Пан-европейски транспортен коридор и има ключово значение за цялата Югоизточна транспортна ос на Европа и на Трансевропейската транспортна мрежа с възможностите, които ще се открият за комбиниран транспорт и за прехвърляне на определени обеми трафик от шосе на железница.