Испанската компания FCC Construccion ще изгражда прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2, надзорник на изпълнението ще бъде High Point Rendel. Договорът за строежа на инфраструктурата, сключен между Министерството на транспорта и испанската компания, бе подписан на официална церемония днес в МТ.

Мостът между Видин и Калафат е от стратегическо значение за цялостната транспортна мрежа в Европа, тъй като ще осигури липсващата връзка по трансевропейския коридор нр. 4. Дунав мост 2 има също така огромно социално-икономическо значение, което ще превърне районите на Видин и Калафат в модерни транспортни и логистични центрове, подчерта зам.- министърът на транспорта Весела Господинова след подписването.

Стойността на целия проект е 62 600 456 евро. Той ще се изпълнява 36 месеца, като 24 месеца са предвидени за строителство. Гаранционният срок на съоръженията по договора е 12 месеца.

Той предвижда модернизацията и рехабилитацията, изграждането, оборудването, изпитването и пускането в експлоатация на съоръжения, релсов път, гари и електрификация по единична жп линия между новия мост над река Дунав при Видин - Калафат и съществуващата пътническа гара за линия с приблизителна дължина от 15 км. Максималната скорост на модернизираната жп-линия ще бъде 160 км в час, а магистралната пътна част ще бъде за скорост от 100 км в час.

Изграждане на 15 км единична линия, завършена с контактна мрежа, осветление, система за дистанционно управление, сигнализация и телекомуникации, включват още строителните работи. В проекта е заложено изграждане на международна товарна гара и рехабилитация на пътната гара. Ще бъдат създадени четири транспортни връзки на две нива и осем пътни моста с между 1 и 11 отвора.

Прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2 включва също изграждането на нова четирилентова магистрална връзка, която ще бъде свързана със съществуващия околовръстен път на Видин.

Надзорник на строителството ще бъде консорциумът High Point Rendel, INGEROP, Salfo & Associates. Договорът е на стойност 7 705 600 евро и е сключен за 37 месеца - един месец мобилизационен срок, 24 месеца надзор по строителството и 12 месеца контрол в гаранционния срок.

До края на ноември се очаква секторна оперативна програма "Транспорт" да бъде подписана от еврокомисарката по регионална политика, информира Господинова. Бюджетът на програмата е 2 млрд. евро, припомни тя. Очаква се до края на годината да бъдат подписани и пет договора по програмата, свързани с железопътната инфрасруктура.