ЕП: Повече средства за изследвания за по-ниски емисии CO2 на автомобилите

Държавите-членки трябва да увеличат финансирането на изследователската и развойна дейност за реализиране на задължителните цели за емисии на CO2 за автомобилния сектор, се казва в доклад, приет от Парламента със 607 гласа "за", 76 "против" и 14 "въздържали се" относно CARS 21: Конкурентната нормативна рамка за автомобилостроенето.
Незаконодателният доклад Jorgo Chatzimarkakis (АЛДЕ, Германия) припомня, че автомобилна промишленост на Европейския съюз е един от неговите най-важни икономически сектори, произвеждащ 19 млн. превозни средства годишно и предоставящ 2,3 млн. работни места в сектора и още 10 млн. работни места в допълнителни сектори.
Според депутатите въпреки значителните промени, които автомобилната промишленост трябва да предприеме, са необходими и корекции на политиката, за да се гарантира, че нормите на Общността няма да доведат до закриване на работни места.
Тъй като развитието на нови типове видове леки автомобили отнема между 5 и 7 години, депутатите призовават Комисията да не поставя окончателни задължителни цели за емисиите на CO2 преди 2015 г. Обаче за 2015 г. средната цел от 125 г/км емисии на CO2 за нови леки автомобили е постижима, считат депутатите.
Докладът изисква от Комисията да разработи система, която да позволи на производителите на автомобили, без да им бъдат налагани глоби, да произвеждат автомобили, които отделят допълнителен CO2, ако тези допълнителни емисии са в резултат на правно обвързващи мерки за безопасност.