Според последните анализи за интернет пазара във Великобритания, продажбите са отчели значителен ръст от почти 54% за изминалата година, съобщава Bloomberg.

Този факт засилва напрежението върху обикновените магазини и търговски центрове, относно ценовата им политика.

Онлайн продажбите са се увеличили и са достигнали нива от 46.6 млрд. британски паунда, като същевременно формират над 15 на сто от общите разходи за покупки на дребно в страната.

Само за последното тримесечие на миналата година продажбите, осъществени по интернет са достигнали рекордните 15.2 млрд. паунда, сочат още изнесените данни.

Проучванията показват, че все повече британци се насочват към този вид покупка, най-вече заради голямото удобство и по-изгодните оферти. Купувачите, които посещават магазините или търговските центрове са намалели с 2.6% през последния месец на 2007 г., който е най-ключовият за всички търговци.

За сравнение, онлайн продажбите са нараснали с повече от 60% за декември спрямо година по-рано за същия период.