Търговците и производителите на хранителни стоки в Македония били склонни да отговорят на призива на правителството да върнат назад цените на основните хранителни стоки, но ще пристъпят към това, само когато видят на масата отстъпките, които кабинетът ще им направи в замяна.

Досега правителствени представители са водили разговори с мениджърите на най-големите търговски вериги "Веро","Тинекс", "СП маркет", "Тедико" , "КАМ маркет, "Хедис и "Рамстор", предаде БТА. Всички те били готови да проявят добра воля и да участват в
реализацията на правителственото намерение цените на определени стоки да бъдат намалени с 10-15 на сто.

Очакванията на търговците са, че правителството ще им осигури безплатна реклама, насочвайки потребителите към тях заради по-ниските цени. Заедно с това се предполага, че и дребните търговци, и собственици на малките магазини също ще се съобразят с намалените цени.

Правителството се реши на такава стъпка под натиска на потребителите, които почувстваха на гърба си последиците от ценовия шок от началото на годината насам. Най-голямо увеличение бе регистрирано при олиото, брашното и стоките за лична хигиена.

По повод намеренията на коалиционния кабинет, "Утрински весник", в коментар на Ерол Ризаов, констатира, че премиерът Никола Груевски и неговият екип са се поддали на популизма, опитвайки се да регулират цени и монетарна политика с неикономически решения.

"Става дума за популистки мерки, гарнирани с политика, които нямат никакво реално покритие", твърди Ризаов, прогнозирайки нов ръст на инфлацията и допълнителни трусове на пазара.