Научноизследователският институт на бизнеса с луксозни стоки (Luxury Institute) публикува рейтинга си за бижутерските марки за 2008 година, в който на първо място е класирана компанията Хари Уинстън (Harry Winston), предаде БТА.

Експертите са анкетирали 500 потребители, чието състояние превишава 15 млн. долара. Те били помолени да посочат 10 най-добри бижутерски марки според четири критерия:

- изключително добро качество;
- уникалност;
- социален статут;
- равнище на обслужването.

В резултат била оформена следната класация: Хари Уинстън, Бучелати (Buccellati), Ван Клиф енд Арпълс (Van Cleef and Arpels), Граф (Graff), Тифани (Tiffany), Пиаже (Piaget), Картие (Cartier), Чопард (Chopard), Булгари (Bulgari) и Микимото
(Mikimoto).

За отбелязване е фактът, че в класацията не влиза известната южноафриканска компания за производството на диаманти и бижута Де Бирс (De Beers), информира К2Капитал.

В сектора на производителите на часовниците са посочени три водещи търговски марки: Вашрон Константен (Vacheron Constantin), Патек Филип (Patek Philippe) и Пиаже.