Ковачки срещу Божков за пристанище Лом
Христо Ковачки и Васил Божков ще премерят сили на финалната права за концесията на порт Лом, научи вестник "Стандарт". Двамата бизнесмени останаха след пресяването на деветимата кандидати. В Министерството на транспорта били раздвоени между двамата мастити бизнесмени, твърдят запознати с драмата около концесията на най-важното ни дунавско пристанище.
Третият голям играч в търга - фирма "Прогрес М" в съдружие с немската "Хамбург порт консултинг", бе елиминирана заради липса на свидетелство за съдимост на немския партньор.
Той е подал протест до Комисията за защита на конкуренцията заради пренебрегване на европейското законодателство, ще подава и жалба до съда в Страсбург.
Отхвърлената българо-немска фирма е предложила 200 млн. лева инвестиция за 35-годишния срок на концесията. Според офертата на енергийния бос Христо Ковачки в реконструкцията на пристанището и доставката на нова техника ще бъдат вложени 185 млн. лева. Христо Ковачки участва в търга с фирма "Брипорт", която е обединение между неговите дружества "Брикел" и "Портови флот 99".
"Кремиковци трейд" на индиеца Прамод Митал е готова да брои 165 млн., а "Интерпорт" на бившия изпълнителен директор на комбината Валентин Захариев - 88,509 млн. лева.
Васил Божков играе в съдружие с "Кремиковци трейд". По неофициални данни заедно с Митал е и Чавдар Минчев, съдружник на депутата от БСП Васил Калинов с фирмата "Кати М".
Концесионерът ще бъде обявен през април, твърдят запознати. Ако портът бъде даден на Божков, това означава, че го взима Прамод Митал, който и сега осигурява 40% от товарите на пристанището чрез "Кремиковци". През порта минават всички суровини за работата на комбината, които пристигат от източни пристанища, както и експедицията на готовата продукция за западни портове.