Третият най-голям световен производител на автомобили - Ford Motor Co., ще продаде луксозните си марки Jaguar и Land Rover на най-големия индийски производител на автомобили - Tata Motors Ltd. за около 2 млрд. долара, сочат изнесени днес данни в изданието Bloomberg.

Действието е наложително, на фона на понижаващите се продажби на двете марки и неуспеха на щатската компания да ги наложи. Продажбите на автомобили с марката Jaguar са се понижили с 33% в САЩ и Европа през първите два месеца на годината, в сравнение със същите на миналата година.

Продажбите на Land Rover са намалели с 13% в САЩ и с 7.7% в Европа, сочи още изнесената статистика.

До голяма степен в основата на слабите продажби на двете луксозни марки стои неблагоприятната ситуация за щатската икономика, като забавянето на ръста на водещата световна икономика, както и очакванията от някои анализатори за рецесия, намаляват търсенето на луксозни автомобили.

Финансовите институции в САЩ са намалили броя на работните си места с 34 000 за последните девет месеца в резултат на кризата на ипотечните пазари.

Компанията Ford, която загуби 15.3 млрд. долара през последните две години, закупи Jaguar през 1989 година за 2.5 млрд. долара, а Land Rover през 2000-та година за 2.73 млрд. долара.

От щатската компания отказаха да обявят финансовите резултати на двете звена, но според специалисти те са губещи, като основните им пазари са Великобритания и САЩ.

Индийската компания Tata взе назаем близо 3 млрд. долара, които да използва за закупуване на компании и разрастване на бизнеса си.

След разпространяването на новината акциите на Ford поскъпнаха минимално, като добавиха 4 цента към стойността си, до ниво от 6 долара за брой по време на вчерашната си търговия на нюйоркската фондова борса.

Акциите на Tata Motors загубиха 4.2% от стойността си днес, до ниво от 651.1 рупии. От 3 януари, когато от Ford назоваха индийската компания Tata като потенциален купувач на двете луксозни марки автомобили, книжата на автомобилната компания са се понижили със 17%.