Интернет пространството продава най-много яхти в САЩ, каза днес в първия ден на изложението Sofia Yacht Show Лъчезар Братоев, изпълнителен директор на ЛЗ Яхтинг ЕООД.

“Това е един невероятен бизнес”, пък сподели Хорст Ебхарт, главен изпълнителен директор на Hypo Alpe-Adria-Leasing. „На яхтата вие можете да поканите своите бизнес партньори, а за нас това е начин да убедим хората да инвестират в България.”



Ебхарт допълни, че със създаването на работни места за строителството на пристанища ще бъдат подпомогнати както туризмът в България, така и българската икономика.

Само за последната година Hypo Alpe-Adria-Leasing са финансирали 75 яхти на обща стойност 50 млн. евро. В момента от компанията са в преговори за няколко яхтени пристанища по българското Черноморие за повече от 60 млн. евро.



Един от големите проекти, финансиран наскоро от Hypo Alpe-Adria-Leasing в България, е изграждането на понтони за марината в комплекс Марина Сити в Балчик. Пристанището ще бъде едно от най-големите и модерни в страната, разполагащо с електричество, вода, сателитна телевизия, интернет, система за отпадни води, целогодишна поддръжка и охрана.

В края на днешната пресконференция от Хипо Лизинг връчиха отличие на изпълнителния директор на Yachting.bg Момчил Николов за “Най-добре продаващ яхтен партньор за 2007 г.



Само за миналата година Hypo Alpe-Adria-Leasing е финансирала около 45 яхти от Yachting.bg за сумата от 25 млн. евро.

Най-евтината лодка, финансирана от компанията, е за 120 хил. евро, докато най-скъпата яхта е за сумата от 20 млн. евро.

Изложението Sofia Yacht Show продължава до 13 април 2008 г. На повече от 6 000 кв. м посетителите могат да видят десетки луксозни яхти, круизъри, моторни ветроходи и джетове.



Освен яхти в Интер Експо Център можете да видите и хеликоптер, чиято цена е 320 хил. долара. Хеликоптерът се предвижи за 2 часа от Варна до София, специално за да участва на изложението. Фирма Каданс ООД, единственият български производител на яхти, пък участва с 2 собствени яхти.

Снимки: Profit.bg