Най-често срещаното “прегрешение” на офис служителите е интернет. Дали просто си сърфират, плащат сметки или си говорят с приятели, едва ли има такива, които могат да кажат, че използват световната мрежа само и единствено за работа.

Според анкета на CareerBuilder.com повече от половината работодатели в САЩ следят какво правят служителите им в интернет, а 18% от тях казват, че им се е случвало да уволнят служител, затова че е използвал интернет за лични интереси.

Според изследване Американската асоциация на мениджърите повече от една четвърт от работодателите в САЩ са уволнявали служител за нерегламентирана употреба на и-мейл, а почти една трета от тях са подписвали заповед за уволнение просто заради некоректно използване на интернет.

Според проучването на CareerBuilder.com, 61% от офис служителите използват интернет за неща, които нямат нищо общо с работата им. От тях 20% прекарват повече от час в такива странични занимания, а 9% губят около два часа.

66% от фирмите в САЩ следят какви сайтове посещават служителите им, а 65% използват софтуер, който блокира достъпа до определени сайтове. От тези, които блокират достъпа до някои сайтове казват, че се притесняват най-много за това че служителите им ще се занимават със следните неща: посещение на порнографски сайтове (96%), игри (61%), сайтове за запознанства и социални мрежи (50%), развлекателни сайтове (40%), пазаруване по интернет (27%) и спортни сайтове (21%).

От работодателите, които са уволнявали хора за подобни действия, 30% са прибегнали до тази мярка, защото служителите им са сваляли непозволен тип файлове, 48% за нарушаване на политиката на компанията и 34% за системно ползване на интернет за лични нужди.

Какво наистина правят служителите в интернет?

60% от американците казват, че изпращат лични и-мейли, докато са на работа, като 20% от тях признават, че пращат поне по шест такива на ден.

21% от казват, че използват Instant Message за да си говорят с приятели в работно време, като 45% от тях твърдят, че това ги прави по-продуктивни.

37% от анкетираните офис служители признават, че имат профил в социална мрежа като Facebook и една трета от тях казват, че влизат в профила си в работно време. От тях 9% признават, че се занимават с това по половин час или повече на ден.

Освен интернет, другата болна тема в офиса е използването на телефона. В САЩ 45% от фирмите проверяват номерата, на които звънят служителите им и следят по колко време продължават разговорите им, а 16% имат телефони, които се записват.