Хедхънтинг или как да набавим липсващите ключови кадри за успеха на нашия бизнес
![Хедхънтинг или как да набавим липсващите ключови кадри за успеха на нашия бизнес](https://sportal365images.com/autocrop/smp-images-production/profit.bg/23012024/c6b7fb18-77d2-4ea1-85e5-7fec78e1b72d.jpg?width=1001&height=538&format=webp)
Едно от следствията на присъединяването на България към ЕС е завишеният интерес на чуждестранните инвеститори към страната ни. Разработването на нови пазари изисква откриването, развиването и управлението на таланти - съвременни ръководители, лидери и доказани професионалисти, които вече са дефицит за българския пазар. В борбата за таланти през последните години се включват и нови играчи – международни компании за активен подбор.
Като активна част от бизнес средата у нас, екипът на Антал Интернешънал внимателно следи процесите в българската икономика и в международен мащаб, анализира събития и резултати за да насочи усилията си към секторите и нишите, където има истинска нужда от професионална помощ при подбор на кадри. Най-силен е фокусът към динамичните и критични сектори на пазара на труда: селското стопанство, туризъм, здравеопазване и балнеолечение, пазара на недвижими имоти, строителството и съпътстващите производства, търговията, ИТ и телекомуникациите, новите технологии, логистиката и индустриалните паркове, и други.
Отвореният за българи Европейски пазар, както и директното навлизане на чужди работодатели на трудовия пазар у нас, са фактори за засилена конкуренция сред предлагащите услуги по подбор. Регулярни проучвания и анализи на Антал Интернешънал дават повод за размисъл и изграждане на стратегии, както на мениджмънта на дадена компания, така и на хората, които искат да се реализират на средно или висше ръководно ниво, или като ключови професионалисти.
„Силно развитата международна мрежа, интернационални и трансгранични проекти при търсене на ключови кадри и изгряващи звезди ни дават възможност да срещаме, да се запознаваме и поддържаме връзка с много квалифицирани кадри, които са получили образованието си в чужбина и сега търсят реализация в България,“ казват от компанията. От общия брой на свободните позиции едва 2% са обяви за мениджъри, като интересът към тях идва предимно от чужди компании. Много често работата в международна среда, ясната визия за прилагане на придобитите знания и умения в комбинация с дълбоки познания в областта и работата с хора са по-ценни от образованието и допълнителните квалификации.
Изискването за отлично владеене на чужд език, стабилен и успешен професионален опит, добри комуникативни и организационни умения правят намирането на такива хора още по-трудно. Това често се превръща в сериозен проблем за бизнеса и решението му може да се търси чрез избор на компания за активен подбор на персонал – хедхънтинг (директен подбор). „С удоволствие ще посочим един от успешните ни примери. При търсенето на проектови ръководители за големите инвестиционни компании у нас, основно изискване е опит от многомилионни обекти, а такива у нас да скоро нямаше. Ние се свързваме с българи, които вече са натрупали и продължават да трупат опит от такива проекти в Европа, Америка, Африка и Австралия и ги каним да поемат едно ново предизвикателство, този път у нас, и това се оказва едно добро решение за двете страни”, споделя Жулиета Атанасова от Антал Интернешънъл.
От компанията напомнят, че талантите, макар и не винаги обявени на пазара на труда, са сред нас. Антал Интернешънал призовава активното участие на всички на пазара на труда в неговото разработване и усъвършенстване, включително в частта на предоставяне на нови възможности за имигрантите, „изгряващите звезди” (младите без опит), поколението на 40 и повече годишните, както и временната заетост.
Връщането на „бейби бумърите“ и интернационалните кадри у нас ще допринесе за навлизането на качествено европейско, американско и друго образование и безценен опит в бизнес отношенията у нас. Високите стандарти ще станат стандартите на професионализма при работа с най-ценния капитал за всяка компания – хората. Те са двигателя на всеки бизнес – когато две компании взаимодействат, хората са тези, които реализират проектите. Намирането на подходящи (не най-добрите на пазара) кадри за една компания е нищо повече от работа с хора, тези, които по-късно ще се доказват и приспособяват към културата на компанията, персонала, клиентите и потребителите, напомнят от Антал Интернешънал.