РВП Кьоне спечели поръчка на Национална компания ЖП инфраструктура
![РВП Кьоне спечели поръчка на Национална компания ЖП инфраструктура](https://sportal365images.com/autocrop/smp-images-production/profit.bg/23012024/85a3211b-1338-47e3-955b-05f69096ca8a.jpg?width=1001&height=538&format=webp)
Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне АД спечели Рамково споразумение за срок от 4 години (2008 - 2011 г.) за възлагане на обществена поръчка с обект: “Възстановяване на хидроизолация, саниране на бетон и ремонт на фуги на бетонови и стоманобетонови мостове” с възложител Национална компания Железопътна инфраструктура, съобщиха от компанията за Profit.bg.
Програмата за изпълнение на ремонтите по бетоновите и стоманобетоновите железопътни мостове, предвидена за периода 2008 - 2011 г. се основава на проведените Генерални ревизии през периода 1997-2007 г. Включва в себе си 46 обекта с общ обем на работите от около 10 355 кв. м.
Изпълнението на хидроизолация, саниране на бетон и ремонт на фуги на бетонови и стоманобетонови мостове за периода 2008 – 2011 г., е за осигуряване на по-дълъг експлоатационен живот на мостовете.
Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне АД спечели друго Рамково споразумение за срок от 4 години за възлагане на обществена поръчка с обект: Отстраняване на дефекти от генералните ревизии на стоманените железопътни мостове с възложител Национална компания Железопътна инфраструктура.
По железопътната мрежа има изградени 1 018 жп мостове с обща дължина 26 400 м. Основните проблеми при стоманените железопътни мостове са високата степен на корозия, изтичане на олово под лагерите, пукнатини и деформации по елементите на конструкциите, деформации и разрушения на гардбаластови стени.
Отделните елементи на стоманените жп мостове имат определени регламентирани между ремонтни срокове, които се определят от мястото и разположението на елемента в конструкцията; интензивността, посоката и големината на натоварванията от подвижния железопътен състав; настъпването на случайни екстремни въздействия от природни явления (наводнения, земетресения и др.) и др.
За да се осигури по-дълъг експлоатационен живот на дадените бетонови и стоманобетонови железопътни мостове, е необходимо хидроизолацията и фугите да не допускат вода до частите на конструкцията.