Днес официално бе представено партньорството между международния интернет-гигант Yahoo! и българската интернет група ИнвесторБГ.

Yahoo има сериозен опит по отношение на мейла, докато българският му партньор – по отношение на съдържанието, което е в основата на едно добро сътрудничество, заявиха представители на двете компании.

„Именно заради тази комбинация се смята, че могат да се предложат предизвикателни неща на индустрията“, заяви Марвин Лиао, представител на щатската интернет търсачка.
„Много хора се интересуват от драстичните промени, случващи се по света, и особено във финансовия сектор. Това носи много нови възможности и по-специално по отношение на онлайн рекламата“, коментира още Лиао.

„За съжаление, имаме горчив опит от това да сме преживели няколко рецесии в рекламния пазар. Очаква се да се поеме един път към качеството и силните брандове от страна на рекламодателите в настоящите тежки условия“, допълни Лиао.

Основната сила на онлайн рекламата е нейната ефективност, в сравнение с останалите типове реклама. В тази насока, ако се предприемат правилните действия, може да се разчита на бързо завземане на пазарен дял.

„Има различни сценарии как наблюдаваната глобална криза ще се отрази върху интернет пазара“, коментира Любомир Леков, изпълнителен директор на ИнвесторБГ, по отношение на наблюдаваната в света криза.

Към момента тази криза е на доверието към финансовата система и все още не се отразява с пълна сила върху реалната икономика.

„Кризата ще доведе до едно пречистване на пазара“, заяви още Леков. Много пари се хвърлят на пазара, без да се прави сериозен анализ на ефекта от рекламата, като е възможно това да се промени в близко бъдеще.

Има и сценарии, в който е възможно кризата да облагодетелства онлайн пазара, подобно на завоюваните позиции от страна на Coca Cola по време на Великата депресия, когато е увеличила рекламните си бюджети.

Ръст от 50% на рекламния пазар у нас през тази година до около 18 млн. лева, прогнозиран по-рано, е напълно достижим, като пред индустрията предстоят най-силните месеци.

Много анализи сочат, че на фона на очаквания спад на рекламата в така наречените „традиционни медии“ - телевизия, печатни издания и радио, то онлайн рекламата ще е единственият сектор с потенциал за ръст, според Лиао.

Според него реалността може да не е ръст от 50 или 100%, но повишение от 10-15% отново е положително и е по-добро от спад.