Facebook планира да навлезе в бизнеса с пренос на дигитална музика
Основателят и главен изпълнителен директор на социалната мрежа Facebook Марк Зукербърг планира да навлезе в бизнеса с пренос на дигитална музика, след като News Corp вече пусна подобна музикална секция на сайта MySpace миналия месец, информира Reuters, позовавайки се на New York Post.
Зукербърг преговаря с няколко уебсайта, които предлагат услуги, свързани със стриймването на музика, между които Rhapsody.com, iMeem.com, iLike.com и Lala.com за аутсорсване на услуги, според публикацията във вестника, който се позовава на източници, запознати със ситуацията.
Ръководителите на Facebook усилено се срещат с големи звукозаписни компании за изясняване на стратегията, според вестника.
За разлика от MySpace обаче, която замени собственост в музикалното си подразделение срещу лицензи за стриймването на песни, които са комбинирани с реклама, Facebook не желае да си осигурява лицензи за разпространението на музика или да развие собствена услуга от нулата.
Нищо не е окончателно и Facebook може в крайна сметка да се откаже от плана си, според вестника.
От Facebook засега не коментират появилите се публикации.