Екипът на сп. Premium Lifestyle събра на работен обяд-дискусия, вносители на луксозни стоки и български производители на луксозни продукти в ресторант „Москва” в София.

35 собственици, изпълнителни и маркетинг директори, се събраха, за да обсъдят развитието на бизнеса с луксозни стоки и услуги в ситуация на глобална криза. Акцент в дискусията беше и потенциалът за създаване и налагане на световния пазар на българска луксозна марка.

Фокус на дискусията зададе потребителско проучване на нагласите и разбирането за лукс, осъществено от сп. „Premium Lifestyle” сред 120 ключови фигури на българския пазар на луксозни стоки и услуги.

Според него: Луксозна стока или услуга е онази, която се отличава с високо качество, лимитирано производство и уникалност.

Най-известните луксозни марки в България са Louis Vuitton, Rolls-Royce и Versace. Най-притежаваните луксозни продукти в България са с марки: Giorgio Armani, Versace и Chanel.

Louis Vuitton, Azimut и Porsche пък са най-мечтаните луксозни марки, а най-често се купуват луксозни обувки, очила и чанти.

Най-много луксозни стоки българите пазаруват от чужбина, от бутик и от мол.
Ако трябва да изхарчат 300 000 евро за 3 дни, най-много хора биха си купили къща, околосветско пътешествие и бизнес.

Българските марки, които се определят като луксозни от най-голям брой участници в проучването са: Virginia Atelier, Valentin, Mellini Fashion, Katarzyna, Todoroff, Astella, Mарина Диневи, Jeni Style, Denyl. Радва фактът, че Premium Lifestyle също се разпознава като българска луксозна марка от голям процент от отговорилите.