Добри новини за служителите, пристрастени към Facebook, Bebo и MySpace - британската организация Demos твърди, че шефовете не трябва да забраняват на подчинените си да използват уебсайтове за социални контакти, тъй като биха могли да извлекат от тях полза за компанията си, пише Reuters.

В доклада на Demos се казва, че насърчаването на служителите да ползват онлайн технологии за социални контакти, за да изграждат взаимоотношения и по-близки връзки с колеги и клиенти, може по-скоро да помогне на бизнеса, отколкото да му навреди.

Компаниите използват специални системи за обмен на информация, но онлайн базираните социални мрежи също биха могли да изиграят роля, подпомагайки производителността, иновациите и демократичните условия на работа, според автора Питър Брадуел.

Почти невъзможно е да се наложат забрани за ползването на Facebook или YouTube и компаниите по-скоро би трябвало да се опитат да сложат лимит върху минутите, които са разрешени на персонала за ползване на подобни сайтове всеки ден, казва Брадуел.

Проучването му заключава, че опитите за контрол над използването на убесайтове като Facebook, който има повече от 100 млн. посетители по цял свят, може дори да навреди на компаниите.

"Умните" компании осъзнават, че социалните контакти не могат лесно да бъдат отделени от професионалните контакти, според Брадуел.

"В трудните условия на днешната бизнес среда инстинктивната реакция би била да се заковат отворите и да се върнем към традиционната техника "командвай и контролирай", която дава възможност на мениджърите да следят отблизо и да измерват производителността", казва още той.

Позволяването на служителите да имат повече свобода и гъвкавост може би изглежда неестествено, но пък като че ли създава бизнес по-способен да поддържа стабилност, твърди Брадуел.