Спамът не помага на продажбите
Американски учени от Калифорнийския университет достигнаха до извода, че ефективността на спама не е толкова голяма, както се смяташе до скоро, предава BBC.
Изследователите провели собствен експеримент, влизайки в ролята на спамъри. За провеждането на „спам кампанията" те използвали работеща бот мрежа (състояща се от заразени компютри „зомбита", които могат да се управляват от разстояние при изпълнение на различни масирани действия, в това число и за разпространение на спам), пише Interfax.
Те разпратили електронни съобщения от името на виртуална компания с предложение за покупка чрез Интернет на растителен препарат за увеличаване на либидото. За целта бил създаден и специален сайт, чрез който клиентите можели да се снабдят със своеобразната виагра. Единствената грешка, която системата отчитала, била на етап попълване на данни за кредитната карта на клиента.
В продължение на 26 дни са разпространени почти 350 млн. електронни съобщения. Въпреки това желаещите да си купят продукта-чудо били всичко на всичко 28 души. В този ред на мисли се оказва, че за постигане на целта трябва да се изпратят 12.5 млн. съобщения.
Освен това, приходът през разглеждания период е от 2 732 долара или малко над 100 долара за ден. В мащабите на всички мрежи спамърите успяват да заработят по 7 хил. долара на ден или по 2 млн. долара на година, много по-малко, отколкото се предполагаше доскоро.
По изчисления на учените ефективността на продажбите, използващи разпространение на спам е 0.00001%. На фона на постоянно усъвършенстващите се филтри в един момент може да се окаже, че спамът може да се окаже непечеливш.
От своя страна спамърите също развиват своите умения за пробиване на защитата, а броят на компаниите, предлагащи своите продукти с помощта на „писмата- боклук", не намалява.