Нестле откри днес нов център за иновации с потребителска насоченост към подразделението си Nestlе Professional в Солон, Охайо, с цел - развитието на кулинарни решения за пазара за незабавна консумация извън дома.

Лентата на новото съоръжение беше прерязана от глобалния мениджър на Nestlе Professional Марк Кайра, президента на Nestlе Professional за Северна и Южна Америка Хорхе Садурни и кмета на Солон Кевин Патън.

Откриването на центъра за иновации с потребителска насоченост подчертава значението, което Нестле придава на изследователската и развойната дейност, както и на пазара за незабавна консумация - една от четирите стратегически области за растеж на компанията.

Потребителите отделят все повече средства за храна и напитки извън дома - тенденция, която ще се запази и в бъдеще.

През следващите няколко години Nestlе Professional ще покани готвачи и мениджъри от различни сегменти в областта на хранителните услуги (в т.ч. ресторанти, хотели, училища, бизнес обекти) в центъра за иновации в Солон, за да научат повече за основните потребителски тенденции и да си сътрудничат в разработването на специализирани менюта и кулинарни решения. В центъра ще работят 100 души, включително професионални готвачи от световна класа.

Нестле инвестира близо 17 млн. швейцарски франка в новия научноизследователски център. След центъра за напитки на Nestlе Professional в Орб, това е вторият център за изследователска и развойна дейност на компанията, насочен към пазара за незабавна консумация извън дома. Сред всички хранителни компании, Нестле разполага с най-голямата научноизследователска мрежа, като само през 2007 г. инвестициите в тази област са на стойност 1.88 млрд. швейцарски франка.

Пазарът за незабавна консумация извън дома има потенциал от 500 млрд. швейцарски франка. С оглед на това, Нестле очаква да удвои продажбите си през следващите десет години. Nestlе Professional ще поеме пълното управление на дейността и финансите на центъра през януари 2009 г.