Почти всички медии разбират, че е важно да инвестират в реклама и PR, коментира Жорж Лукс-изпълнителен директор на GFK Audience Research България. Важни са пазарните изследвания и това да се изграждат връзки с инвеститорите.

За да развиваш успешен бизнес трябва да разполагаш с факти и цифри. Проучването може да ги осигори. "В нашия случай ние измерваме цифри, като по този начин сме партньори на медиите, но независими партньори", коментира още господин Лукс.

Всяка страна разбира своята роля в този процес. Ролята на ръководената от него компания е да се измери всичко, което може да се измери, като по този начин се подмогата развитието на бизнеса.

Най-важни са рейтингите, когато тече голямо шоу като Биг Брадър или Денсинг Старс. Тогава е важно да се знае какъв брой зрители гледат и какъв зрителски интерес си поделят. Това е и пиковият момент в работата на рейтинговите агенции.

Освен това се измерват и пазарни дялове- кой има най-голям дял и как се променят тези дялове. Но за медиите е важно да знаят и дълбочината на процеса на гледаемост, дали има разлика в поведението на зрителите например във Варна, Бургас и столицата. Това е една отговорна задача и медиите и рейтиновите агенции имаме нужда един от друг.

Преди няколко месеца е сключен договр с IPTV.bg. Това е една нова платформа и е голяма предизвикателство дори приключение, коментира Лукс. Компанията е много добре ръководена, тя има много добри шансове за развитие в бъдеще. Тя предоставя на потребителите уникална услуга за достъп до телевизия на тези, които предпочитат да правят това през компютрите си.

Станахме свидетели на големи медийни сделки през последните месеци. Интересно е да се види какво новите компании ще направят, за да развият и да увеличат стойността на придобите от тях телевизии, според Лукс.

Други големи играчи, като RTL и Доган Медия също наблюдават пазара ни отблизо, като за тях ще е важно какво ще направят тези, които вече са влезли.

Имаше силен интерес към водещата българска телевизии БТВ, но сделката не се осъществи. Това до голяма степен е свързано и с глобалната финансова криза през последните месеци. Този фактор ще продължи да играе роля и за България, като компаниите трябва да имат не само интерес, но и средства за осъществяване на други придобивания.

Интернет пазарът се развива много бързо- в това няма никакво съмнение. Ако се погледнат цифрите ще стане ясно. Важно е обаче развитието на големи информационни он-лайн медии, коментира Лукс.

Преди няколко години се говореше, че телевизията е мъртва, но ставаме свидетели как интернет потребителите растат, но зрителите на телевизиите не намаляват, което означава, че хората ползват и двете медии. За бъдеще интернет пазарът ще е много важен и се очаква развитието на много ценни услуги, заключи Лукс.

Компанията GFK Audience Researchе е създадена през 2006 година с цел измерване на рейтинга на телевизиите в България. Това правим от 2 години и то успешно. Теливизионният пазар е доста динамичен и затова работата е голяма предизвикателство.