Много хора са неспокойни за работата си при сегашните условия, а като се има предвид постоянния приток на лоши икономически и финансови новини, кой може да ги вини за това? Ето и 10 съвета от Business Week, които могат да ви помогнат да запазите работата си:

Идвайте на работа

Сега не е моментът да си вземете отпуска или да помолите да работите от вкъщи, ако това не са неща, които не са били планирани досега. Присъствието на работа е ключов елемент за това да продължите да фигурирате във фирмените ведомости. Ако вършите работата си главно от вкъщи и трябва от време на време да се появявате в офиса, сега е моментът да го направите.

Бъдете опора за шефа си

Вашият шеф също е под напрежение. Сега е времето да се превърнете в доверен съветник, а не да спорите с него или нея за неща, които не са от съществено значение. Затвърдете позициите си на ключов служител и на човек, който стои напълно за компанията, в която работи.

Намалете разходите

Правенето на бизнес си има разходи, но има времена, в които сериозните разходи са подходящи, и времена, в които не са, както е в момента. Ако работата ви е да забавлявате клиенти, правете го в по-скромни мащаби. Не поставяйте работодателя си в неудобното положение да му се налага да обяснява (на медия, анализатор, клиент или член на борда на директорите) защо разточителното събитие извън офиса може да бъде отложено.

Изпъквайте заради правилните причини

Това означава заради вашите постижения, положителна нагласа и за желанието за полагане на допълнителни усилия вместо за това, че сте мрънкало или създавате проблеми. Сега не е времето да преследвате други цели, освен тази да помагате на компанията ви да прави пари. Бъдете известен в компанията или отдела си като някой, който се грижи за организацията.

Направете нещата, които сте свършили, достояние на другите

Трябва да започенете да оценявате постиженията си за годината. Включвайте някои от тях в разговори, бележки до колеги и т.н., при подходящ случай. Идеята не е да си приписвате заслуги или да бъдете възприет като някой, който тръби навсякъде за това колко е добър, а да напомните на шефа си вашия принос към екипа и компанията като цяло.

Направете нещата, които вършите, достояние на другите

Бъдете открит относно своите проекти и напредъка по тях. Ако нещата не се получават, сега е моментът да ги зарежете и да се насочите към по-продуктивни. Много лоялни служители са били уволнявани за това, че проектите им не са от важно значение. Не приемайте, че шефът ви ръководи прокетите ви с едно наум за вашето дълголетие в компанията. Важното е да научите кое е важно и кое не.

Довършвайте нещата

Наличието на много незавършени неща няма да накара никой да си мисли, че сте прекалено важен, за да се отърве от вас. Лесно е да разчитате на това, че сте най-опитният, най-заетият, или най-обръгналият в битки в екипа и че вашият статут ще ви защити. Няма, така че си поставете задача да бъдете възприеман като ефективен и като някой, които постига цели.

Бъдете гъвкав

Положението ви в йерархията е извоювано тежко, но ако компанията има нужда от главен готвач или мияч на съдове, е най-добре да изявите желание. Гъвкавостта е от голямо значение, когато списъците за уволнения са изготвени и се преглеждат.

Не бъдете пораженец

Ако прекарвате времето си, разглеждайки оферти за работа в интернет поради страха ви от неизбежните уволнения, това ще бъде забелязано от колегите ви. Фокусирайте се върху работата си, докато не ви уведомят, че вече няма нужда да го правите. Увереността и надеждата за бъдещето са характерни черти, които работодателите търсят у служителите си в такива трудни времена.

Бъдете реалист

Заслужавате по-голяма заплата, по-важна длъжност и офис с хубав изглед. Сега обаче не е времето да настоявате за тях, нито пък да разговаряте с шефа си за петгодишния ви план в компанията. Неговите или нейните непосредствени проблеми са свързани с това как да осигури заплащането и да задържи акциите на компанията на борсата. Мениджърите обръщат внимание на това кой осъзнава важните неща във времена като тези и кой не.