Последната кола от марката с 30-годишна история ще слезе от поточната линия днес. Колата е обект на подигравки както в Сърбия, така и на запад, заради грубия си дизайн е ненадежността си.

Но Застава е една от най-евтините коли в света и бивша Югославия изнася автомобилите с тази марка в над седемдесет страни. Социологическите изследвания сочат, че един на всеки двама сърби притежава или е притежавал Застава, включително и сръбският вицепремиер Божидар Джелич.

За министър Джелич колата е символ на подкрепата на правителството към сръбската икономика, посочва Би Би Си.

"Това е жест на добра воля. Имахме много трудни преговори, когато бях финансов министър, и исках да покажа, че подкрепяме завода не само на думи, но и на дела. За Сърбия тя е част от фолклора. Всички знаят, че колата не е последна дума на техниката, но тя напомня на хората за добрите времена в бивша Югославия," обяснява Джелич.

Източник: БНР, Снимка: БГНЕС/ЕРА