Големи са очакванията за развитието на застрахователния пазар в региона, коментира Николай Каварджиклиев, регионален мениджър в Уника България, в специално интервю за ProfitTV.

Нормално е да се развива един пазар, който до момента е бил „спящ". В България, освен автомобилното застраховане, всички други продукти са изключително слабо представени и развити, коментира още Каварджиклиев.

Тепърва има да се развиват застраховките на имущества, застраховки живот, здравните застраховки. Има значителен потенциал за развитието на тези услуги у нас въз основа на слабата им застъпеност.

Към днешна дата Уника е сериозен застрахователен австрийски холдинг, представен в 20 държави. Компанията разполага с 17 500 служители, над 5 млн. клиенти и 19 000 агенти в посочените страни.

Уника се простира от страните от Централна Европа на изток до Русия. Тя е представена в страни като Германия, Швейцария, Белгия, Италия и др.

Наскоро Уника увеличи капитала си, като средствата ще бъдат използвани в две насоки - нови експозиции и укрепване на компанията. Тя разширява пазарите си в Източна Европа, като вече навлиза и в страните от Арабския свят.

Предстои развитие на бизнеса в Русия, където компанията започва „на зелено" заедно с Райфайзен Банк.

През 2007 г. Уника България спечели приза за най-коректен застраховател у нас. Целите, които българското подразделение си поставя, е да укрепне структурата на компанията и да работи на печалба, което е основна цел и на всяка една компания, допълни още Каварджиклиев.

Развиване на нова структура на Уника, внедряването на австрийския опит, създаване на здравноосигурително дружество - това предстои през следващата година.

Финансовата криза се отразява негативно на всеки един бизнес, като няма как да не засегне и застрахователния. Основният ефект е забавяне на ръста на икономиката, което пък, от своя страна, ще повлияе и на всички финансови компании, било то банки, или застрахователи, заключи Каварджиклиев.