Кризата не смущава производителите на луксозни автомобили

При почти сигурната рецесия в САЩ и многото изплашени потребители, които се колебаят дори за покупката на Honda Acord, последното нещо, което някой би имал нужда да прави, е да си купи Rolls-Royce Phantom за 400 000 долара, пише AP.
Продажбите на луксозни автомобили не се вписват в общата тенденция на падащите продажби на автомобили, а техните производители и специалистите от индустрията, които тази седмица присъстват на автомобилното изложение на Лос Анджелис, са убедени, че ще се справят добре с икономическия спад.
Показването на луксозни автомобили от страна на Maserati и Lotus, примерно, не изглежда особено подходящо, като се има предвид, че ръководителите на Голямата тройка автопроизводители от Детройт прекараха тази седмица в молби пред Конгреса за държавна помощ. Ултралуксозните автомобили обаче често са много устойчиви на икономически спадове, според Ерик Мъркъл, анализатор в консултантската компания Crowe Horwath LLP.
Тук си имаме работа със супер богатите, за които покупката на автомобил е малка част от цялостното им състояние, казва Мъркъл. "Това дали ще заплатят 50 000 или 200 000 - 300 000 долара за автомобил това не се отразява по никакъв начин на тяхното състояние."
Продажбите на много от най-големите производители в луксозния сегмент потвърждават това, като те остават или непроменени, или бележат минимален спад. Някои, като Rolls-Royce, дори отчитат ръст в продажбите.
Продажбите на Ferrari в САЩ отчитат спад само от 3% за първите 10 месеца на годината, в сравнение със спад от 14% за цялата автомобилна индустрия, показват данни на Autodata. Продажбите на Maserati се увеличават с 10%, докато тези на Rolls-Royce скачат с невероятните 32%.
Производителите на луксозни автомобили излизат с нови модели на шоуто в Лос Анджелис, като Maserati демонстрира моделите си за 2009 г., а Ferrari представи купето California за първи път в Северна Америка.
Lotus Evora също прави северноамериканския си дебют по време на изложението, докато холандската компания Spyker Cars показа концептуален модел и ограничено издание на модела си GT2 LeMans.
Някои от производителите на луксозни автомобили обаче признават, че са затегнали операциите си в тежките икономически условия. Заводът на Lotus в Хетъл, Англия обикновено произвежда между 50 и 60 автомобила на месец. В момента броят е намален наполовина.
От Ferrari представят купето California като най-икономичния и най-малко замърсяващия си модел, което не е трудно да бъде постигнато, като се има предвид, че най-икономичното Ferrari в момента изминава 16 мили с един галон бензин.
От Ferrari твърдят, че са на път да намалят разхода на гориво с 40% преди 2012 г.
Не всички производители на луксозни автомобили обаче са застраховани срещу икономическия спад. Продажбите на Lamborghini, която не показва нови модели на шоуто в Лос Анджелис, намаляват с 15% от началото на годината. Продажбите на Bentley са паднали с 30%.