Lada срещу пазара
АвтоВАЗ, по своему, намира начин да се противопостави на кризата. Във времето, когато основните чужди производители в бранша понижават цените, Lada ще ги увеличи с 2 до 3% от новата година.
За предстоящото повишение на цените съобщили за руския Ведомости няколко дилъри на АвтоВАЗ и мениджър в завода. Поскъпването ще засегне всички модели на завода, като средно то ще бъде между 2-3%, съобщил мениджърът. Спад в търсенето заради увеличението от АвтоВАЗ не очакват, които обясняват политиката си с конюнктурата на пазара.
А конюнктурата е такава - по данни на Асоциацията на европейския бизнес през октомври продажбите на чужди марки в Русия са паднали през септември с 5.75% (до 169 115 бройки).
През октомври дистрибуторът на Mitsubishi Рольф-импорт понижи цените с 7%, а Citroen с над 6%. Вчера Chrysler обяви „безпрецедентно" намаление, като предлага, например Dodge Caliber. Така например Dodge Caliber се продава с отстъпка от 123 815 рубли или с 4 534 долара, което е понижение на цената с 18%.
Дилърите на Toyota, Chrysler, Land Rover и др. са склонни да коригират маржина си за сметка на намаления и специални предложения, пише Ведомости.
А ето и Тагаз повишиха цените на Hyundai с 30 хил. рубли (1 098 долара) и в отговор получиха спад на продажбите си с 40% (през октомври спрямо август). Руският дистрибутор на Daewoo Уздэуавто-Саратов вдигна също цените с 5-7%, в резултат на ръста на заводските цени. Месечното поскъпване струва на компанията спад от 25% на продажбите, призна пред руския вестник генералният директор на компанията Тохир Жалилов (към момента производителят върна цените на предишното ниво).
Малко подробности за стойността на автомобилите с марката Lada. Най-евтиният модел Lada Samara е от 236 хил. рубли (8 642 долара), Kalina от 245 хил. рубли (8971 долара), а Priora например е от 272 хил. рубли (9 960 долара). За сравнение цените при Renault Logan започват от 277 хил. рубли (10 143 долара), на Chevrolet Lanos от 256 хил. рубли (9 374 долара), а на Daewoo Nexia от 269 хил. рубли (9850 долара).
По данни от миналата година продажбите на АвтоВАЗ възлизат на 770 хил. автомобила, като от тях 663 хил. са пласирани на вътрешния пазар. Основни акционери на компанията са Renault, Российские технологии и Тройка диалог с по 25% плюс 1 акция.
Капитализацията на концерна е 9.51 млрд. рубли или 348.2 млн. долара. Чистата печалба на АвтоВАЗ за миналата година е 3.7 млрд. рубли или 135.5 млн. долара.